Lech Wałęsa z kolejnym Noblem jak odkryje, dlaczego młodzi głosują na prawicę

/ech/ · 2016-07-28 01:51
Lech Wałęsa spotkał się w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy z sympatykami Komitetu Obrony Demokracji.

Na zaproszenie bydgoskiego Komitetu Obrony Demokracji przybył dzisiaj do Bydgoszczy Lech Wałęsa. Salę Miejskiego Centrum Kultury wypełnili niemal do ostatniego miejsca entuzjaści byłego prezydenta Polski. Spotkanie prowadził na początku redaktor naczelny bydgoskiej redakcji “Gazety Wyborczej” Jacek Glugla, potem Lech Wałęsa pokierował dyskusją bez pomocy dziennikarza. Obecni byli m.in. prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski, jego zastępca Maria Wasiak, poseł .Nowoczesnej Michał Stasiński, dyrektor Michał Sztybel z bydgoskiego ratusza i pełnomocnik prezydenta Łukasz Krupa.

- Rzeczywistość wymaga innych programów i innych struktur. Porozmawiajmy o Polsce – zwrócił się do sympatyków KOD-u Lech Wałęsa, dając do zrozumienia, że Polska za bardzo zmierza w prawą stronę, a – jak powiedział – ma nadzieję, że wspólnie znajdziemy mądre rozwiązania. – Wierzę, że wy to zrobicie, a mnie podziękują. Wierzę, że nasze pokolenie jest w stanie zacząć tę mądrą budowlę – stwierdził.

Na samym początku od razu padły pytania o braci Kaczyńskich. – W walce byli świetni. Jak się nimi steruje, to dobrze to robią – mówił Wałęsa, ale równocześnie skrytykował działania twórców Porozumienia Centrum. – Oni nie pracowali, tylko szukali haków. Jak u mnie pracowali, to byłem ich bohaterem. Jak ich wyrzuciłem, zostałem agentem – skorygował ocenę.

Niektórzy nie podzielali zdania byłego prezydenta na temat uchodźców. Były przewodniczący Solidarności jako podstawowe zadanie do rozwiązania postawił konieczność zrobienia porządku w krajach uchodźców, tak by mogli wrócić do siebie. Przestrzegł, że jeśli tego nie zrobimy, to grozi nam to że po imigrantach z Bliskiego Wschodu nadciągną uchodźcy z Indii i Chin. A tych mogą być miliardy.

- Żyjemy w epoce słowa. Jedna epoka: państwa, kraje, podziały – padła ta epoka. Dzięki naszej walce, Solidarności. Pojawiła się nowa epoka: intelektualna, informacji, globalizacji. Ale jesteśmy między epokami. Ja tę epokę, którą dzisiaj jesteśmy nazywam epoką słowa. Najpierw było słowo, a słowo ciałem się stało – mówił Wałęsa, podkreślając, że gdyby teraz objawił się prorok, ludzie by go nie posłuchali, bo nie ma ładu na świecie. – Pochodzimy z epoki wrednej, oszustwa, agentury. Musimy się przekonywać, w czasie takich dyskusji jak dzisiaj, poznać ludzi, którzy podobnie myślą. W takich dyskusjach wybrać tematy, które pasują na te czasy. Wtedy z takiego środowiska może wyrosnąć wódz, który przekona do jedności – mówił Wałęsa, dając do zrozumienia, że na takich spotkaniach mogą ujawnić się nowi przywódcy, powstać nowe koncepcje, to wszystko co jest niezbędne dla rozwoju naszej cywilizacji.

Na krytykę odnoszącą się do jego stosunku do Kościoła katolickiego Lech Wałęsa przedstawił własną definicję relacji Kościoła ze sferą cywilną. – Kościół to my. Potem jest hierarchia z ludu wzięta i budowle. Jeśli ma pani pretensje do nas, do Kościoła, to może pani mieć – wywiódł i dodał, że minione zwycięstwa oparte były na wartościach. Wyraził nadzieję, że powstanie kiedyś “taki układ”, “taka współpraca”, że się dopracujemy tego, że “Kościół niech buduje na życie przyszłe, a my na tych samych zasadach budujmy dla tego życia”. Podkreślił jednak, że “ci ludzie z Torunia” wszystko psują. – Kościół to jest pani i ja, a nie hierarchia, która jest z narodu. Każdy na swoim miejscu powinien robić to, co do niego należy, a nie popierać jakichś partyjek – odpowiedział na zarzuty, że poświęca się dla Kościoła, a większość Episkopatu i tak popiera “tych z Torunia”.

Na pytanie, co się stanie potem, gdy PiS zdewastuje budżet państwa Lech Wałęsa odpowiedział, że Kaczyńscy nie nadają się na wodzów, nadają się na wykonawców. – Rozdają to, co poprzednicy zarobili – stwierdził Wałęsa, ale uspokoił zebranych stwierdzeniem, że świat jest teraz tak zorganizowany, że nie pozwoli na takie niszczenie.

Lech Wałęsa wskazał, że obecnie można dostrzec dwie koncepcje rozwoju świata. – Pierwsza taka bardziej lewicowa, a więc [oparta] na wolnościach, każdy człowiek wolny, na to wolny rynek i prawo niech taki system pilnuje. Druga: nic na tych wolnościach nie zbudujemy. Przyszłość należy budować na wartościach uzgodnionych, na 10 laickich przykazaniach – tłumaczył zwolennikom KOD-u. Zdradził, że gdy jest zapraszany na protesty, które mają miejsce na całym świecie, to formułowane są na nich dwa podstawowe postulaty: nie chcemy takiego kapitalizmu i nie chcemy takiej demokracji. – Nikt jednak nie mówi, że nie chce wolnego rynku i własności prywatnej. Więc 95% kapitalizmu jest nie do odrzucenia. Negowane jest 5% – ocenił postulaty protestujących na świecie Lech Wałęsa.

“Pan prezydent ma 5 tys. zł emerytury, a ja znam w Bydgoszczy UB-eków, którzy mają po 15 tys. zł” – wskazano na niesprawiedliwość systemu emerytalnego. Lech Wałęsa wytłumaczył, że w czasach jego prezydentury nie można było nic w tej sprawie zrobić, bo 200 tys. ludzi z bronią do cywila poszło. – Teraz Kaczyński doprowadzi do sprawiedliwości, jak 3 – 5 ubeków przy życiu zostanie – przepowiedział Lech Wałęsa. Opowiedział o strajku z 1970 roku. Zaznaczył, że w tamtych czasach nie było szans na pokonanie komuny. Wtedy najodważniejsi mogli jedynie zginąć jak to wcześniej się stało w powstaniu warszawskim. – Potem 10 lat się przygotowywałem. Otarłem się o bezpiekę po to, żeby ich poznać, żeby ich wciągnąć, żeby następną rozgrywkę zrobić tak, jak ją zrobiłem – wytłumaczył zebranym.

Pytanie dotyczące programu 500+ skłoniło Lecha Wałęsa do szczerych wynurzeń na temat istoty polityki. – Polityka polega na tym, by dawać. A czy my daliśmy? Czy ja dałem? Nie! Było za mało. Trochę się teraz uzbierało, no to Kaczyński rozdaje. Dlatego zła filozofia była. I moja, i wszystkich innych – przyznał były prezydent RP, dodając, że takie działanie było konieczne dla ratowania kraju w czasach, gdy rządził. – Okazało się, że ludziom nie starcza, że ludzie mają problemy. To był błąd w założeniu. Mój też – przyznał i dodał: – Jako szef związku, a potem prezydent nie wyszedłem, aby coś dać.

Były przewodniczący Solidarności wskazał od razu, jak trzeba będzie postępować w przyszłości, by zdobyć władzę. – Teraz jak ktoś będzie chciał wygrywać, będzie musiał mądrze dawać. Ludziom się też należy, nie tylko politykom – powiedział i dodał, że po pięciu spotkaniach (w Bydgoszczy jest pierwsze) należy oczekiwać udzielenia odpowiedzi na pytania, jak dalej postępować. – Kandydować nie będę, ale będę pomagać – zapowiedział.

Lech Wałęsa krytycznie oceniał stan polskiej demokracji. Przedstawił przy tej okazji własną definicję. – Demokracja to jest rywalizacja o stanowiska, o miejsca na listach. Warunek jest jeden. Musi się odbywać w żelaznych ramach prawa pisanego i zwyczajowego – stwierdził, ale dodał, że prawa nie ma i dlatego jest dzicz.

- Demokracja składa się z trzech elementów. Pierwszym są prawa i to jest 30% demokracji. Kolejne 30% to jest jak się ludzie zachowują, czy chodzą na zebrania, czy chodzą na wybory. I kolejne 30% to jest grubość książeczki czekowej, czyli jak bogate jest społeczeństwo, bo biedni nie walczą o demokrację, tylko o przetrwanie – tłumaczył zebranym zwolennikom Komitetu Obrony Demokracji. Lech Wałęsa stwierdził, że punkt pierwszy, czyli walka o stanowiska jest zrealizowany, element drugi zaledwie na mniej niż połowę. – Książeczki czekowe ma 5% ludzi. Mamy zatem poniżej 50% praktycznej demokracji w Polsce – podsumował.

- To jest nieszczęście – tak skomentował Lech Wałęsa prezydenturę Andrzeja Dudy. Opowiedział jak został zaproszony na Światowe Dni Młodzieży. – Zaproszenie dostałem dwa dni przed. Wolałem być z wami – powiedział, dając do zrozumienia, że nie zwrócono się do niego jako do byłego prezydenta. – Zaproszenie było na Lecha Wałęsę i Danutę. Odpisałem, że znam 4 takie osoby. Mają takie samo nazwisko. To ja ich w moje miejsce wyślę – wybór przyjazdu do Bydgoszczy skwitowany został owacją: “Dziękujemy!”

Na stwierdzenie o postępującej dewastacji życia publicznego w Polsce przez naczelnika państwa Kaczyńskiego odpowiedział: – Wszystko jest w naszych rękach. Na dzisiaj jesteśmy w mniejszości lub pół na pół. Musimy czekać aż populizm przestanie działać – stwierdził i zalecił strategię “zło dobrem zwyciężaj”. – Jak może być dobrze, skoro IPN powołano. Wroga Wałęsy. Wyszkowskiego powołano, żeby z Wałęsą walczyć – mówił i dodał, że Cenckiewicz pisał książki przeciw prawu i sądownictwu. – Nie wolno im tego głosić. Powinien być aresztowany. Jak sąd może nie wykonać wyroku – dziwił się i dodał: – Coś z tymi sądami będziemy musieli, jak już Polskę oswobodzimy, zrobić. Bo tak nie może być – stwierdził.

Na pytanie, jak dotrzeć do młodych ludzi, którzy choć wyjeżdżają na Zachód, są ogłupieni fałszywą polityką, fałszywą historią i fałszywymi mitami i bohaterami, bo głosują na partie nacjonalistyczne i PiS Lech Wałęsa odpowiedział: – Mam następnego Nobla, gdybym wiedział, jak odpowiedzieć na to pytanie.

- Te wybory to przypadek, bo społeczeństwo niezorganizowane. Chodźcie na zebrania. Organizujecie się – wezwał zebranych Lech Wałęsa.

Spotkanie zakończyło się chóralnym odśpiewaniem “Sto lat”.

Opinie

kto słucha jeszcze Bolesława Wałęsy ten sam sobie winien
~Binio · 28 lipca 2016 04:56
I jestem z tego i z drogi , którą przeszliśmy dumny. Polska wolna to marzenie w które trudno było uwierzyć ale stało się rzeczywistością. Pierwsze wielkie zwycięstwo narodu Polskiego, bez strzelaniny, nieszczęść i masowych grobów Skoro tego nie rozumiesz , nie rozumiesz co znaczą dla Polski tacy obywatele jak Lech Wałęsa, jesteś duchową nędzą i systemowym zniewolonym umysłem i w zasadzie klęską wychowawców i nauczycieli, których na swej drodze spotkałeś.!
~Ja · 13 grudnia 2016 10:12
KOD pada. Ledwie zapełnili salę MCK. Do Opery czy Artego woleli się nie przymierzać. Ludzie nie będą umierali za Bruskiego, Wasiakową i Olszewskiego.
~w Bydgoszczy · 28 lipca 2016 06:06
Nie muszą. Jest taki jeden , który nawet samolot z zaproszonymi oficjelami i bratem, potrafił sprowadzić na brzozę w gęstej mgle, potęgą swego organizacyjnego geniuszu i doboru kadry. Dla podkreślenia swej wielkości , wejść na stołeczek i bić się w piersi na kolejnych miesięcznicach i wzywać boga, by pomógł mu zniszczyć naród lub co najmniej z zemsty upodlić w którym obecnie z winy Radzieckich rodziców przebywa a którego kultury i obyczajów nienawidzi a żyjących bohaterów zwalcza, nie przebierając w środkach.! Jest taki jeden i źle to wróży dla ciemniaków gdy spadnie z stołeczka i zniknie w tłumie.!.
~Walenrod · 13 grudnia 2016 10:30
to chyba wstyd organizować spotkania z agentem SB, a jeszcze większy chodzić na nie....
~wojas · 28 lipca 2016 06:30
BOLEK-Ty nasz 'bohaterze narodowy od donosicielstwa"....
Jak do tego dodamy Rafiego ze spółką,niektórych głupków z KOD-u oraz firmowanie tego przez gazetę wyborczą z naczelnym zdrajcą narodowym to mamy w najczystszej postaci tubę propagandową kolaborantów na usługach obcych państw dokładnie tak jak to miało miejsce we Francji w latach 1941-42 podczas rządów Vichy...
Żałosny spektakl...
~maxi · 28 lipca 2016 07:01
bełkot, bełkot, bełkot
~bełkot · 28 lipca 2016 07:02
"do bełkot" Kolego-jak ktoś chce grać kozaka to musi być czystym jak łza a jak ma brud na łapskach to najpierw powinien uderzyć się w piersi i powiedzieć "zawiniłem albo złamali mnie -wybaczcie" i wtedy by się okazało czy wybaczymy czy nie.A ten pajac idzie w zaparte jak buc.A wtóruje mu zgraja maluczkich ludzi chytrych na kasę którzy posprzedawali się w Magdalence i sprzedają do dzisiaj innym podmiotom robiąc z siebie szmatławce...
O czym chcesz gadać i czym usprawiedliwiać kolaborację...?
~maxi · 28 lipca 2016 13:27
To, że są ludzie wyglądających na osobników myślących, chcący tracić czas na słowny bełkot oszusta, to jedno. Mnie interesuje inny, bardziej przyziemny aspekt występów starego idioty, dla którego 30+30+30=100. Ekonomia głupcze. Kto i ile zapłacił za wynajęcie sali MCK-u? Będącej własnością naszą - podatników bezczelnie okradanych coraz wyższymi podatkami. Panie prezydencie Bruski, niech pański "bajkopisarz Michałek", odpowie na moje powyższe pytanie. Jeśli nie uczyni tego tu na tym portalu, uznam, że koszty występów PO pier...onego płatnego konfidenta Bolka, zostały pokryte z naszych podatków.
~Leonard Borowski · 28 lipca 2016 07:27
A to KOD nie był organizatorem? Więc to pewnie oni płacili, zresztą sam KOD z PO mało ma wspólnego, PO chyba bardziej by chciała być bliżej KODu, niż KOD Platformy.
~Dziwne te pytania.... · 28 lipca 2016 07:39
Pytanie jest jak najbardziej zasadne, bo to prezydent Miasta poprzez swoich podwładnych dysponuje tym przybytkiem. POza tym nie pisałem o żadnej organizacji pn. PO. Te dwie litery nie zawsze (w tym przypadku na pewno), nie oznaczają nazwy partii...Chcę wiedzieć, ile i kto za to zapłacił? To bardzo proste pytanie.
~Leonard Borowski · 28 lipca 2016 07:49
warto wysłuchać. Wałęsa to nie inteligent, który naczytał się mądrości świata, to człowiek- praktyk jak sam o osobie mówi. Choćby dlatego nie należy lekceważyć jego wypowiedzi. Jego wypowiedzi czasem śmieszą, czasem irytują, lecz mają sens.
~tak, czy tak · 28 lipca 2016 07:59
Naprawdę chciałem przyłożyć się i przeczytać całość ale...no nie da się, ależ bełkot z którego nic nie wynika.
~No nie · 28 lipca 2016 08:13
TW wiadomo co powie, ale najgorzej że niektórzy ludzie na widowni sądząc po minach naprawdę myślą że w tym co mówi jest jakiaś logika
~J. · 28 lipca 2016 10:38
Chcielibyśmy bardzo podziękować Panu Lechowi Wałęsie za prelekcje, jednakże niepokoi nas to, że w niektórych momentach można było odczuć że PiS dobrze naprawia Polskę i że chcą to robić. Dotyczy to głównie zabraniu emerytur esbekom i program 500+. No cóż nikt nie jest perfekcyjny, Lechu więcej jadu! Nie spoczniemy dopóki nie ściągniemy do Polski milion muzułmanów-biednych i pokojowych imigrantów.
~KOMITET OBRONY DEMOKRACJI · 28 lipca 2016 08:20
Ciekawe jaki odsetek klakierów Wałęsy siedzących na tej sali głosował na niego w wyborach prezydenckich w roku 1990 ? Ilu z nich popierało Wałęsę w latach 1980-81 jako członkowie "Solidarności" ? Ilu z nich należało aż do roku 1989 do PZPR, ZSL, SD, PAX-u ?
Po prostu koniunkturalny motłoch. Nic więcej.
~Stary bydgoszczanin · 28 lipca 2016 11:47
Masz rację - widzę ich na tej sali . Koniunkturalny motłoch.
~Elżbieta · 29 lipca 2016 17:33
Wstyd mi. Wstyd, ze w moim mieście jest tylu postkomuchów i emerytowanych ubeków.Koderastów. I nie wiem dlaczego w MCK ten kabel mógł pleść androny.To nie jest MCK, to postubecka melina.
~Rafał · 28 lipca 2016 12:38
I pomyśleć że ten człowiek powiedział kiedyś publicznie "My Naród". A teraz w ogień poszedłby za destruującym ten Naród lewactwem.
~ch*j, d&p@ i kamieni kupa · 28 lipca 2016 12:39
Wałęsa, Wasiak, Bruski, Stasiński małe ale starannie dobrane towarzystwo.......Wałęsa agent, Wasiak cuchnie aferami, Bruski nieudacznik, Stasinsky cwaniaczek z szeregow Nationale Neterlanden. Wałęsa robol agent, Bruski syn sekretarza ......
~marcos · 28 lipca 2016 13:01
jaka piękna była by Bydgoszcz gdyby tych POpaprańców i UBeków razem z obecnym guru Bolkim wysłać na emigrację do
[państwa]? Isis a tam ???
~fordon · 28 lipca 2016 13:13
Lech Wałęsa -w latach 80 był moim idolem. Wręczałem mu razem w 84r., z Teodorem Tokarczukiem w mieszkaniu na Zaspie, wybity przez bydgoską " S " w podziemiu medal Medal Laureata Nagrody Nobla. Przywiozłem go jako Ojca Chrzestnego pogrobowca syna Piotra Bartoszcze, zamordowanego przez funkcjonariuszy SB. Odwiedził nas wtedy ze swoją świtą w bloku 25 przy ul. Skłodowskiej Curie. Smutne i hańbiące, ale po ponad 30 latach jest dla mnie tylko TW " Bolkiem "!. Zawsze mówił niezrozumiałym językiem, zbliżonym do bełkotu. Dołączył do chóru anty polaków z Gazety Wyb/ió/orczej, P/artii/ O/szustów/, KOD /Koryto Odsunięte Dożywotnio/, plujących na Polskę, Prezydenta wybranego podobnie jak Polski Parlament w wolnych demokratycznych wyborach. Skarży się jak oni, upadlający naszą Ojczyznę - Polskę do Unii Europejskiej / Socjaliści, Niemcy, lewacy różnej maści razem wzięci /. Dzisiaj, przyjmując godnie Papieża Franciszka pokazujemy całemu światu,jak piękna jest Polska, chrześcijańska, rządzona przez oddany obywatelom i swojej Ojczyźnie Rząd Dobrej Zmiany! Amen!
~Roman · 28 lipca 2016 16:43
To co napisał Roman stanowi sedno problemu. Kto inny popierał Wałęsę w latach 80-tych i na początku lat 90-tych, całkowicie inni ludzie popierają go dzisiaj. Rzecz w tym, że Wałęsa stał się powszechnie znaną postacią nie dzięki poparciu dzisiejszych KOD-manów, ale dzięki wsparciu udzielanemu przez wiele lat przez dzisiejszych prawicowców. To im zawdzięcza dzisiejszą pozycję,sławę. Wałęsa jednak nie chce o tym pamiętać. Wychodzi z niego natura cwaniaka- konfidenta SB, który w cudowny sposób wspiął się na szczyty hierarchii politycznej.
~Stary bydgoszczanin · 28 lipca 2016 18:10
Ale towarzycho p.bruski sztybel wasiak Szpakowski mocna ekipa nie ma co i dlatego tak mamy w tym.mieście cudów gdzie tory za miliony zamieniają się w gumę do rzucia
~Ale · 28 lipca 2016 21:14
Wałęsa to mega, gigantyczna Polska marka światowa. Rozpiera mnie duma że jest Polakiem i że dzisiaj był w naszym pięknym mieście.
~korn · 29 lipca 2016 07:45
Uważaj, żeby Ciebie to rozpieranie całkiem nie rozwaliło! Masz WC blisko, klozetowy KODziarzu.A co do marki? Od kiedy kable taką mają, chyba u sobie podobnych?
~Rafał · 29 lipca 2016 08:26
Rafał, masz rację! Dzisiejsza marka Lecha Wałęsy, to: TW Bolek, konfident, zdrajca, anty polak, świr, lewak, kodziarz, śmieszny, biedny człowieczek - rozpoznawalna wszędzie na świecie. Wizerunek Matki Boskiej wpięty w klapę jego marynarki to policzek dla polskiego katolicyzmu, prawdy, uczciwości i skromności!
~marka · 29 lipca 2016 09:03
Kto zapłacił za salę ,chyba niebiedny Bolek .Bruski wpatrzony w agenta .On nigdy nic nie załatwi dla naszego miasta .Wałęsa przyjechał do miasta które nigdy na niego nie głosowało .Teraz te stare komuchy patrzą w niego jak w wybawcę .
Wałęsa przestań profanować wizerunek Matki Boskiej .Zdejmij ten symbol,nikt już w ciebie nie wierzy ,tylko ci co mają swój interes
~paweł _obserwator · 29 lipca 2016 23:50
- według wikipedii: Sztybel, sztibl, sztibł (jid. שטיבל - "pokoik", l.mn. sztiblech) – to budynek lub jego część, będący małym domem modlitewnym chasydów, czasami tylko wynajęta izba. Nazwa używana na ziemiach polskich pod zaborem rosyjskim, czasami spotykana również w Galicji. Sztyble powstawały w opozycji do szulów - domów modlitwy misnagdów.

Sztybel to także nazwa wydawnictwa założonego w 1917 w Moskwie przez Żyda Abrahama Josefa Sztybla.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sztybel#/media/File:Stieblach.JPGwedług
~słowo Sztybel - · 11 sierpnia 2016 20:58