reklama

Teraz trzeba czekać i trzymać kciuki za S5

(i) · 2015-10-12 16:57
Podpisane zostały dzisiaj umowy na zaprojektowanie i budowę trasy S5, od węzła Nowe Marzy na autostradzie A1 przez Białe Błota i Szubin do granic województwa, o łącznej długości 128 km.

- Dzisiaj możemy powiedzieć: tak, budujemy – oświadczył poseł Paweł Olszewski, po przywitaniu posła Piotra Króla i przybyłych na spotkanie w bydgoskim oddziale GDDKiA wójtów i burmistrzów. – Od dzisiaj de facto rozpoczyna się rzeczywisty proces inwestycyjny. Już zaraz będziemy jako bydgoszczanie, jako przedstawiciele naszego województwa jeździli pełną trasą ekspresową S5 – entuzjazmował się pełnomocnik rządu do spraw bezpieczeństwa drogowego. – Teraz przyszedł już czas, kiedy trzeba tylko i wyłącznie budować i czekać aż ta inwestycja wartości 2,5 miliarda złotych będzie oddana do użytku.

Wtórował posłowi Olszewskiemu prezydent Rafał Bruski: – Teraz tylko przychodzi nam czekać i trzymać za tych, którzy będą projektować i budować. My natomiast powinniśmy myśleć, jak w najlepszy sposób skonsumować tą inwestycję.

Pracownikom bydgoskiego oddziału GDDKiA podziękował za wysiłek, dzięki któremu możliwe stało się podpisanie w dniu dzisiejszym umów z wykonawcami, jego dyrektor Mirosław Jagodziński. Dokonał też osobistego wyznania: – Zarówno dla mnie jako dyrektora oddziału, jak i dla moich pracowników, będzie to w zasadzie inwestycja życia, bo nie sądzę, żeby na terenie województwa kujawsko-pomorskiego pojawił się kolejny temat, który byłby realizowany w jednym czasie na tak długim odcinku.

Najpierw opracowany zostanie projekt. W roku 2017 rozpocznie się wykup nieruchomości. Ostatnim etapem będą prace budowlane, które powinny zakończyć się w 2019 roku. Prawie 130-kilometrowa droga została podzielona na siedem odcinków. Poniżej ich wykonawcy:

  • Odcinek 1. Nowe Marzy – Dworzysko (23,3 km ) – cena 374 722 113,70 zł; firma IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A.
  • Odcinek 2. Dworzysko – Aleksandrowo (22,4 km) – cena 409 760 779,95 zł; firma IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A.
  • Odcinek 3. Aleksandrowo – Tryszczyn (14,7 km) – cena 369 000 000 zł; konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. (lider), TRAKCJA PRKiI S.A (partner).
  • Odcinek 4. Tryszczyn – Białe Błota (13,5 km ) – cena 328 476 590,77 zł; konsorcjum firm: POLAQUA Sp. z o.o. (lider), DRAGADOS S.A. (partner).
  • Odcinek 5. Białe Błota – Szubin (9,7 km) – cena 259 926 113,82 zł; firma IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A.
  • Odcinek 6. Szubin – Jaroszewo (19,3 km ) – cena 351 971 806,20 zł; konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. (lider), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. (partner).
  • Odcinek 7. Jaroszewo – granica województwa (25,1 km) – cena 421 818 666,51 zł; konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. ( lider); MIRBUD S.A. (partner).

Opinie

Dlaczego tego nikt nie sprawdzi, że Bruski i Miasto np. poprzez tego typu akcje oraz propagandę na stronie www.bydgoszcz.pl wspiera kampanię p. Olszewskiego,chyba takie działanie jest niedozwolone?
~Anna · 12 października 2015 17:04
gdzie jest S 5 ? pamiętasz ,co mówiłeś podczas kampanii w 2011r.?ręka ci jeszcze nie odpadła?bo twój nos jakby dłuższy...
~Olszewski · 12 października 2015 18:51
trzeba było pilnować swoich skutecznych dla Torunia tow. T. Leńza ,CaUBeka. Mężydłę i innych wrogów Bydgoszczy i zach części regionu z twojej mieściny ,żeby nie zawłaszczali kasy na S 5 na twój powiatowy ,most , 3 razy droższy od innych przez Wisłę.
~ty~Olszewski · 12 października 2015 20:12
"Już zaraz będziemy jako bydgoszczanie, jako przedstawiciele naszego województwa jeździli pełną trasą ekspresową S5" – entuzjazmował się pełnomocnik rządu do spraw bezpieczeństwa drogowego.
Zaraz? W największych porywach za 5 lat. To zaraz już raz było na Euro 2012. Było potrzebne na poprzednie wybory. Następne będą w 2019. "Przedstawiciele" przetną wstęgę pierwszego odcinka. Na szczęście już nie ci sami!
"Bydgoszczanie jako przedstawiciele województwa...". Kumacie to? A świecczanie, szubiniacy, dobrczanie nie pojadą?
~Marek · 12 października 2015 20:03
Było tak: miała być praca, duże zarobki, perspektywy rozwoju... Do czasu! Stery przejął pewien prezes Marek a z nim szybka upadłość dużej firmy. Teraz takie indywidua "wymandrzają" się na forach. Liczą pewnie na prezesury w kolejnych firmach do łobalenia i kolejne łodprawy. Hipokryta!!! - typowy pisuar.
~budowlaniec · 12 października 2015 21:29
Ta firma upadła wyłącznie z powodu pewnego oszusta, ważnego działacza z Platformy Oszustów, prezydenta Wałbrzycha i pupilka Grzegorza Schetyny który nie zapłacił jej 30 mln. za wybudowany Aqua - Zdrój w Wałbrzychu. Procesy sądowe toczą się wolno, podwykonawcy zaczynają już je wygrywać, ale złodzieje, którzy "puścili w skarpetkach" /zgodnie w wcześniejszą obietnicą/ Budopol mają się nadal świetnie. Uchodzą za wzorowych działaczy i menadżerów. Taka jest prawda, panie "budowlaniec".
http://www.portalkujawski.pl/index.php/bydgoszcz/item/1232-budopol-walczy-z-walbrzychem-w-sadzie
To jest kopia słynnej afery autostradowej; polityczni macherzy ci sami.
~Marek · 13 października 2015 20:39
Spoko. To na szczęście już ostatnia kadencja Olszewskiego.
~Bez emocji · 12 października 2015 21:37