REKLAMA

Obwodnica Białych Błot połączyła wojewodę, marszałka i prezydenta

14:26, 07.12.2017 | ech
REKLAMA
Skomentuj
Podpisanie listu intencyjnego umożliwiającego rozpoczęcie prac nad koncepcją obwodnicy Białych Błot. Fot. Jacek Nowacki

Dzisiaj w ratuszu podpisany został list intencyjny w sprawie przygotowania dokumentacji dotyczącej budowy arterii drogowej, która ma połączyć Bydgoszcz z trasami szybkiego ruchu S5 i S10 i stanowić obwodnicę dla Białych Błot. Wśród sygnatariuszy był m.in. wicewojewoda Józef Ramlau, wicemarszałek województwa Zbigniew Ostrowski i prezydent Rafał Bruski.

Dokument, który stanowić będzie podstawę do opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy obwodnicy Białych Błot podpisali także przedstawiciele bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, powiatu bydgoskiego oraz gminy Białe Błota. Kosztami opracowania podzielą się: gmina Białe Błota (lider), powiat bydgoski, samorząd województwa, miasto Bydgoszcz (każdy po 25 %). Studium wskaże optymalne warianty nowego przebiegu drogi gminnej. Na etapie tworzenia tego dokumentu będą analizowane między innymi względy ekonomiczne, uwarunkowania środowiskowe oraz opinie mieszkańców.

Liderem projektu będzie gmina Białe Błota. Problem z reprezentacją tego samorządu (wójt tymczasowo aresztowany, a zastępca wójta na zwolnieniu chorobowym) został rozwiązany w ten sposób, że w imieniu samorządu podczas spotkania w Bydgoszczy występował przewodniczący Rady Gminy Białe Błota Jacek Grzywacz.

Prezydent Rafał Bruski przypomniał, że wspólne prace nad przygotowaniem dokumentu trwały kilka miesięcy. - Nie ma jeszcze pomysłu jak pozyskać pieniądze na inwestycję. Będzie to około 40 mln zł. Nie jest to kwota aż tak wielka, jeśli spojrzymy na to perspektywicznie - stwierdził Bruski. Prezydent Bydgoszczy podkreślił, że ważny jest ten pierwszy krok, czyli doprowadzenie do opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. - Dwa lata mamy na zebranie pieniędzy - dodał Bruski.

- Cieszy mnie współpraca, bo cel jest bardzo szczytny. Inwestycja jest szczególnie ważna dla mieszkańców gminy Białe Błota – wraz z rozwojem infrastruktury dróg ekspresowych natężenie ruchu w tym miejscu wzrosłoby znacznie. Dla Bydgoszczy jest to najlepsza możliwość połączenia z arteriami szybkiego ruchu, co przyczyni się to do zwiększenia możliwości rozwojowych miasta – mówił wicewojewoda Józef Ramlau.

Wicemarszałek województwa Zbigniew Ostrowski projektowaną obwodnicę nazwał "arterią życiodajną" dla Białych Błot. Droga wyprowadzi ruch samochodowy z centrum gminy na peryferie.

Opracowanie dokumentu jest I etapem realizacji całego zadania. Dzięki inwestycji na terenie województwa powstanie nowy system komunikacyjny i transportowy, który zapewni dostępność zewnętrzną i spójność wewnętrzną Bydgoszczy. Dobrej jakości infrastruktura, zapewniająca dogodną komunikację ze wszystkimi drogami regionu pozwoli na równomierny rozwój całego jego obszaru, a przede wszystkim poprawi dostępność Bydgoszczy do dróg ekspresowych S5 i S10 i usprawni ruch tranzytowy pomiędzy węzłem Bydgoszcz Błonie a miastem Bydgoszcz.

Obecnie rolę głównego połączenia Bydgoszczy z węzłem na trasie S5/S10 w Białych Błotach pełni droga wojewódzka nr 223. Jest to najbardziej zatłoczona trasa wojewódzka w regionie. Przejeżdża nią codziennie 24 tysiące pojazdów.

(ech)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (3)

popispopis

7 3

Da Bóg, ta trójca połączy się jeszcze z wójtem Białych Błot do kompletu. 16:19, 07.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

maciejmaciej

3 2

dobre :-) 16:42, 07.12.2017


Znów z to-RUŃ-ka?Znów z to-RUŃ-ka?

5 4

Ci dwaj obok naszego prezydenta, czyli namaszczony przez toruńskiego zwolennika uboju rytualnego, bufona J. Ardanowskiego -J.Ramlau i namaszczony przez toruńskiego speca od gęsi, pseudo marszałka P. CaUBeckiego- Zb. Ostrowski? Czy, kiedyś 8-me co wielkości miasto w kraju, przestanie być kolonią toruńską? 17:26, 07.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone | 2017