Zamknij
REKLAMA

Bydgoski Rower Aglomeracyjny wrócił do BikeU

20:28, 10.01.2018 | ech
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Jacek Nowacki

Bydgoskim Rowerem Aglomeracyjnym nie zajmie się konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy. - Umowę na lata: 2018, 2019 oraz 2020, podpisaliśmy 10 stycznia z firmą BikeU - poinformował dzisiaj lakonicznie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

"W związku z wycofaniem i odstąpieniem od podpisania umowy firmy, która wygrała przetarg na realizację roweru miejskiego w Bydgoszczy, zgodnie z prawem zamówień publicznych sięgnęliśmy po ofertę, która znalazła się na drugim miejscu. Umowę na lata: 2018, 2019 oraz 2020, podpisaliśmy 10.01. z firmą BikeU"  - tej treści komunikat ukazał się dzisiaj na stronie internetowej jednostki budżetowej miasta - ZDMiKP.

W ten sposób firma Bike U przez kolejne trzy lata będzie odpowiedzialna za funkcjonowanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Będzie zobowiązana do dostarczenia 550 nowych rowerów i obsługi 51 stacji. Miasto na ten cel zarezerwowało 8,2 mln zł. 12 nowych stacji pojawi się w Fordonie.  Kolejne 4 stacje powstaną na Górzyskowie (skrzyżowanie Gnieźnieńska-Gołębia), Glinkach (na wysokości ul. Komuny Paryskiej), Bartodziejach (skrzyżowanie Kołobrzeska - Głowackiego) i w rejonie ronda Kujawskiego. W marcu do dyspozycji bydgoszczan będzie nowych 550 rowerów.

Do końca listopada minionego roku do dyspozycji użytkowników było 395 rowerów na 37 stacjach.  Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów. Miasto zapewnia również, że w najbliższych latach powstanie szereg nowych dróg rowerowych, a w pierwszej kolejności budowane będą trasy wzdłuż całej ulicy Grunwaldzkiej oraz II odcinka Trasy Uniwersyteckiej od ul. Wojska Polskiego do Magnuszewskiej.

Na początku listopada 2017 roku informowaliśmy, że konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020. Urząd miasta informował wówczas m.in., że "najkorzystniejszą ofertą okazała się ta przygotowana przez konsorcjum Kabit i Mega Sonic i to właśnie te spółki zajmą się uruchomieniem i obsługą Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydowały: zadeklarowana cena rozbudowy i obsługi systemu (60 proc.), zadeklarowany czas reakcji na usuwanie zgłaszanych przez użytkowników usterek (20 proc.) oraz wyposażenie rowerów w wał napędowy (20 proc.)".

Po przegranym przetargu BikeU pożegnało się z Bydgoszczą, ale jak  oświadczyło będzie za nią trzymać kciuki!

- Mamy nadzieję, że Bydgoszcz utrzyma dotychczasowy poziom. Przez te 3 lata obsługi systemu zaobserwowaliśmy, że z każdym kolejnym sezonem rosły oczekiwania użytkowników względem Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego i mimo, że początkowo nikt nie wierzył w tak duży sukces, udało się przesadzić mieszkańców Bydgoszczy na jednoślady. Liczymy, że mimo tak dużych zmian, które czekają miejski rower w Bydgoszczy, nie stanie się to, co stało się ze Szczecinem, gdzie zmiana operatora, zwiększenie liczby stacji, rowerów i użytkowników, nie przełożyło się na liczbę wypożyczeń. Trzymamy kciuki za Bydgoszcz – podsumował wtedy współpracę z Bydgoszczą Marcin Jeż, dyrektor ds. rozwoju BikeU.

                                                                                      * * *

Cóż, wypada mieć nadzieję, że w Bydgoszczy będzie z rowerem miejskim lepiej niż w Szczecinie. W każdym razie trzymamy kciuki za firmę BikeU. Nowy sezon BRA rozpocznie się w marcu 2018 roku.

(ech)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (1)

mm

1 1

Jakich Glinkach? Komuny Paryskiej to osiedle Wyżyny. 10:34, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone