Zamknij
REKLAMA

Kto wydał zgodę na wybudowanie nad Brdą wieżowca Nordic Astrum?

11:32, 13.06.2018 | was
REKLAMA
Skomentuj
Zdjęcie nadesłane

W związku z przemieszczaniem się mas gruntu od marca wstrzymany jest ruch tramwajów przez Babią Wieś. Doszło też do pęknięcia ściany budynku i nawierzchni ulicy oraz rozszczelnienia rury z gazem.  Czy można było przewidzieć następstwa prac budowlanych prowadzonych w pobliżu przepływającej przez miasto rzeki?

Przejeżdżałem sobie wczoraj rowerem obok tej tragedii nad Brdą. Nie ma silnych i odpowiedzialnych za to, co się tam stało? Przecież znany jest z nazwiska oraz imienia urzędnik, który w imieniu Prezydenta Miasta wydał pozwolenie na tę budowę, która nie powstanie, rujnując jednocześnie okolicę - napisał w liście do redakcji nasz czytelnik.

Zapytaliśmy, kto wydał decyzję, która wzbudza obecnie takie kontrowersje. Interesowało nas także, czy została przeprowadzona ekspertyza, z której wynikało, że tak wysoki budynek może stanąć na tym terenie.  

- Zarówno decyzję o warunkach zabudowy, jak i pozwolenie na budowę podpisała, w imieniu Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Dyrektor Wydziału Administracji Budowlanej, Architekt Miasta Katarzyna Łaskarzewska-Karczmarz -  poinformowała nas Marta Stachowiak, rzecznik urzędu miasta. - Na etapie warunków zabudowy została przeprowadzona przez uprawnionego architekta szczegółowa analiza urbanistyczno-architektoniczna pod kątem wprowadzenia budynku o wysokości 50 m, która jednoznacznie potwierdziła taką możliwość.

Wydaje się wszakże, że bardziej pożądana byłaby ekspertyza geologiczna. Może zadbał o nią Nordic Development?  Z ustaleń Marty Stachowiak wynika, że na etapie starań o pozwolenie na budowę inwestor dołączył do wniosku kilka dokumentów:

- pozwolenie wodno prawne na wzniesienie obiektu budowlanego oraz na wykonanie innych robót na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią,

- pozwolenie zatwierdzające dokumentację geologiczno-inżynierską, opracowaną przez uprawnionego geologa,

- uzgodnienie projektowanego obiektu z Szefostwem Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP.

Dla przypomnienia, dwa miesiące temu prezydent Bydgoszczy poinformował dziennikarzy, że zawiadomił  prokuraturę o katastrofie na Babiej Wsi. - Uważam, że zagrożenie, które zostało stworzone to jest istotne zagrożenie także i dla ludzi, związane z osuwaniem się gruntu, na którym postawione są budynki. Myślę, że zawsze udział prokuratury też dopinguje wszystkich zainteresowanych do tego, aby rzetelnie i szybko podchodzili do swoich obowiązków – stwierdził Rafał Bruski podczas konferencji prasowej w dniu 10 kwietnia.

(was)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (40)

niestetyniestety

30 38

w tle widać swoiste interesy ,,ratusz-tłuste karki,, stanowiące przedziwne szemrane ,,rozliczenie,, Rafałka za studnię bez dna, czyli nieszczęsne Młyny na wyspie.Gdyby zadano sobie trud POliczenia jak ogromna kasa została już,,przepuszczona,, przez ten obiekt( wraz z szemranymi rozliczeniami w POstaci działek), to ugięły by się niejedne kolana.Za WSZELKIE w tej materii działania jest ODPOWIEDZIALNY prezydent.Są to sprawy zbyt wielkiej wagi, by mogli o niej decydować TYLKO i WYLACZNIE urzędnicy.To są bajki w stylu PO, że ( tak jak np.w Warszawie ) wszyscy są winni za wyjątkiem( nomen omen HGW ...) Szefa.Zaś na marginesie, w tym miejscu TAKI MOLOCH nie powinien w ogóle powstać z bardzo wielu powodów. 08:22, 13.06.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Lord VaderLord Vader

9 9

To że taki moloch nie powinien tam powstać to oczywisty fakt. Poza tym POpukaj się w głowę, prześledź dokładnie historię Młynów. Poczytaj od kiedy sprawa się ciągnie i przestań bezmyślnie obarczać PO. Twój umiłowany PiS już kończy i niedługo otworzysz oczy ze zdziwienia. 11:55, 13.06.2018


Borowski,Borowski,

14 2

puknij się w swój eSBecki łeb. 15:24, 13.06.2018


Twój sąsiad Twój sąsiad

25 35

Pani Dyrektor Łaskarzewska wydaje pozwolenia hurtowo, to nie pierwszy raz kiedy jakaś klapa się dzieje, wydaje pozwolenia na wszystko jak leci potem szkaradztwa powstają w centrum i na osiedlach nic się ładu przestrzennego nie trzyma. Ale ona pewnie musi bo przeciż p. Bruski buduje... Dość psucia miasta! Dość z Bruskim i jego ekipą! 08:22, 13.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

przeciżprzeciż

12 3

polski jazyk, trudny jazyk 15:26, 13.06.2018


AgaAga

28 32

Urzędnicy mieli dobrze posmarowane więc i na wieże Eiffla wydali by zgodę, Bruski za kasę zgodzi się na wszystko, np na to że już prawie całą starówka należy do Sowy. Niech się martwią zwykli ludzie, od marca maja problem przez to że tramwaje nie jeżdżą, a jak zaczną im się osuwac domy to ciekawe czy dostaną odszkodowania 09:18, 13.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LotLot

2 2

Co, nie lubimy bogatych ludzi??? Sowie to podziękować należy ze inwestuje na Starym Mieście. Gdyby nie Sowa to ta cześć Bydgoszczy dalej straszylaby gierkowską Kaskadą 19:25, 14.06.2018


RobertRobert

24 34

Za wszystko odpowiedzialny jest Bruski,teraz szuka winnych,przy wyborach rozliczymy i po dziękujemy,za tak nie udolne gospodarowanie,Miastem. 09:30, 13.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PolonistkaPolonistka

13 1

Robercie ucz się j. polskiego, bo jesteś w tym temacie < nieudolny >! 22:23, 13.06.2018


Pin DoL iNPin DoL iN

21 8

Nie dowiedziałem się niczego wartościowego z tego artykułu. Na to wychodzi, że papiery były w porządku i ostatecznie nikt nie zawinił. Skończy się na zaistnieniu kilku niekorzystnych okoliczności, od nikogo niezależnych - sprawa do umorzenia, dziura do zasypania. 09:38, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

25 16

Mam podejrzenie, że przyczyną osuwania się gruntu i innych niekorzystnych sytuacji w tym miejscu wcale nie jest budowa Nordic Astrum. A może tak wprowadzenie na tą trasę ciężkich tramwajów Pesy jest tego przyczyną? Czas pokaże. 10:52, 13.06.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Lord VaderLord Vader

7 16

Tramwaje jeżdżą tamtędy od dziesięcioleci. Nordic przegiął i się poślizgnął. Rozbiórkam będzie kosztowna, ale lepsza niż katastrofa budowlana. 12:00, 13.06.2018


martammartam

18 4

zgadza się budowa i te niebotycznie ciężkie tramwaje przenoszace drgania zrobiły swoje. Przecież jak jedzie taki swing to chałupa sie trzesie i w uszach dzwoni !!! 14:48, 13.06.2018


Lord VaderLord Vader

18 17

I na co Pan Panie prezydencie czeka ?? Prokuratura już powinna badać sprawę i posiadać zabezpieczony materiał dowodowy. Mam wrażenie że parę osób straci uprawnienia i poniesie surowe kary. Może to być również koniec błyskotliwej kariery Nordic Development. 11:51, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Leonard BorowskiLeonard Borowski

23 32

Gdyby tutaj była jakaś prokuratura z prawdziwego zdarzenia, pan Bruski świat oglądałby zza kraty. Tutejsza z nazwy "prokuratura", to bezkarna chroniąca innych gangsterów, ale i chroniona przez sądy, mafia. Zatem nic złego rządzącemu Bydgoszczą ubekistanowi nie zrobi. Trzeba system obalić, a nie tylko pojedynczego bufona rozsiadającego się w ratuszowym fotelu. Tylko opcja zerowa może coś zmienić, ale PiS raczej tego nie uczyni. 12:05, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zdzichu MarburaZdzichu Marbura

21 31

Naprawdę ktoś wierzy, że dyrektor Łaskarzewska-Karczmarz wydała tę decyzję bez wiedzy i zgody Bruskiego? A może jej nawet kazał? 13:34, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jacekjacek

23 27

Kto kazał wydać tą decyzję pani dyrektor ?
Doradca płk. Markowski ? Czy sam Bruski ?
I dlaczego tak się śpieszyli ??????? 13:45, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Zdzichu MarburaZdzichu Marbura

19 32

Naprawdę ktoś wierzy, że dyrektor Łaskarzewska-Karczmarz wydała tę decyzję bez wiedzy i zgody Bruskiego? A może jej nawet kazał? 14:07, 13.06.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

eSBeku,eSBeku,

18 7

Latos wygra? Chyba w Samociążku. 15:18, 13.06.2018


eSBeku,eSBeku,

18 7

czkawkę masz, że się dwa razy wPiSujesz? 15:19, 13.06.2018


nikiniki

18 28

kazał? przecież ona bierze pieniadze od nas- mieszkańców. Powinna działać w naszym interesie a nie jakiś szemranych cwaniaczków. Jak nie ma odwagi powiedzieć tego swojemu szefowi, to nie daje się do tej pracy, pracy, gdzie powinna słuzyć mieszkańcom, bo ma płacone z naszych pieniędzy..
ps. dla zwykłych interesantów ta pani potrafi byc niezbyt miła, jest zresztą chyba nie zna się na swojej robocie, bo SKO często uwala jej decyzje 14:53, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

20 18

moze dziennikarzą zapytają w prokuraturze, co sie dzieje w tej sprawie 14:55, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

17 15

moze dziennikarzą zapytają w prokuraturze, co sie dzieje w tej sprawie 15:16, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PipisPipis

29 16

Jeżeli Łaskarzewska dostała wszystkie pozytywnie ekspertyzy i uzgodnienia jako załączniki do wniosku dewelopera to na jakiej podstawie prawnej miała odmówić pozwolenia? Może jakiś pisowski towarzysz troll to wyjaśni w duchu pisowskiego marksizmu-leninizmu. Możesz towarzyszu piskorze zacytować któreś z Dzieł Zebranych towarzyszą Jarosława. A może odpowie na to pytanie dziennikarka od koń Doma? 16:40, 13.06.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

oligarchaoligarcha

9 12

A co ma do tego PiS?
Czyż przypadkiem sam RB nie chce teraz ustrzelić ze stanowiska osobę, która ma na niego papiery za to co wyczyniał m.in. przy Pilickiej?
A co do tej inwestycji... nie jest problemem pozwolenie na budowę (w nim WAB tylko sprawdza dokumenty), ale wcześniejsza decyzja o warunkach zabudowy dla tego terenu w której ustalono co później przy wydawaniu pozwolenia będzie weryfikowane. 21:13, 13.06.2018


OlaOla

9 14

Ta pani jest zdaje się rowniez Architektem Miasta, powinna wiec dbać także o estetykę i ład architektoniczy. Odkad rządzi Bruski i ta Laskarzewskiej Bydgoszcz zaczyna przypominac chaotycznie zabudowane niuporzadkowane podworko, pelne byle gdzie i byle jak postawionych przybudowek, golebnikow itp. Niektóre budynki naweto ciekawe ale pasujące jak pięść do oka w stosunku do istniejącej zabudowy. 21:24, 13.06.2018


olalaolala

11 4

@ola-pin...ola - W Polsce obowiązuje prawo budowlane oraz mpzp, a nie widzimisię architekta miejskiego. A mpzp uchwala Rada Miasta. Kiboli tego nie uczą? 00:45, 14.06.2018


ta panita pani

5 7

,,architekt,, to czerwona koleżanka Bronka, wiec po takiej ekipie ( zainteresowanej TYLKO robieniem kasy ) nie należy się spodziewać jakiegoś merytorycznego działania.Wystarczy popatrzeć jak jest zaśmiecana przestrzeń byle jakimi ,,budowlami,,.Dobrej architektury wciąz zbyt mało, mimo, że trafiaja się już jako takie nowinki. 07:53, 14.06.2018


gośćgość

5 2

a czy ta pani nie jest również Architektem Miasta- powinna dbać więc również o estetykę i ład architektoniczny, bo teraz Bydgoszcz przypomina podmiejska zabudowę - każda chałupa w inna stronę, każdy dom w innym stylu, napchane, nacipilone, pojedynczo nawet ładne, ale niepasujące do siebie i otoczenia. 08:27, 14.06.2018


Precz z Bruskim!Precz z Bruskim!

23 29

Myślę że w Bydgoszczy pilnie potrzebna komisja do sprawdzenia pozwoleń na budowę i sprzedanych gruntów rządzącej w Bydgoszczy developerce!
18:10, 13.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oj takoj tak

12 20

to co się dzieje w tzw urbanistyce i wydziałach POwiązanych to czysty układ mafijny.Maczaja w tym paluchy komuchy - szczególnie i Paskudnie Oszukańczy.Developing w Polsce to pralnia bardzo brudnych pieniędzy i jak najszybciej warto byłoby się tym zająć.,,Nowi,, silni developerzy,, wyskakują jak filip z konopii.Ni stąd, ni zowąd. 20:30, 13.06.2018


MarekMarek

21 8

Kazda inwestycja tego typu daje moastu wiecej niz kazdy z was moze sobie wyobrazić. Budynek przy. Łuczniczce bedzie wizytówką. Ten na babiej tez by był. Ale typowi tyfusiarze jak zwykle robią szopkę. Czemu i momu ten budynek przeszkadza? Lepeij oglądać slamsy na babiej wsi? Ktos z was chociaz raz tam byl? Hdyby to odemnie zalezalo eksmitowal bym cale to towarzystwo juz dawno a tych budynków bylo by tam conajmniej 5! Swietnie wyglądają i staja sie swojego rodzaju wizytowkami miasta. Ale wy zaczynacie szczekac jak na typowego Bydgoszczaka przystało. Pozdrowienia z Torunia! 06:35, 14.06.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

o kolejnyo kolejny

3 2

,,życzliwy,, torunianin.Nie ma to jak wpieprzać się w cudze sprawy, szczególnie z miasta gdzie kantowanie i obrabianie innych - szczególnie z wspólnej kasy, to normalka i ,,norma po założycielach grodu,,.To tyle gdy chodzi o typowego zazdrosnego i obłudnego torunianina. 07:49, 14.06.2018


nikiniki

4 1

Myślę, że ten Torunianin jak nic jest rodowitym bydgoszczaninem, zapewne pracownikiem tego WAB osobiście zainteresowany tematem, zapewne częściowo odpowiedzialnym za te koszmarki architektoniczne powstające za czasów Bruskiego w Bydgoszczy. Przecież nikt nie twierdzi, że nie należy inwestować na Babiej Wsi i zostawić stare, szpecące rudery- kwestia tylko, co w tym miesjcu postawić, aby było piekniej a nie dziwacznie, jak w cygańskim pałacyku. Miasto jak zwykle chce odwrócić kota ogonem. 08:18, 14.06.2018


gośćgość

9 8

a czy ta pani nie jest również Architektem Miasta- powinna dbać więc również o estetykę i ład architektoniczny, bo teraz Bydgoszcz przypomina podmiejska zabudowę - każda chałupa w inna stronę, każdy dom w innym stylu, napchane, nacipilone, pojedynczo nawet ładne, ale niepasujące do siebie i otoczenia. 08:37, 14.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lojalni pracownicy Ulojalni pracownicy U

9 12

Panie Prezydencie i Pani Dyrektor, liczymy na porządne nagrody za nasze czerwone łapki pod krytykującymi Paśtwa wpisami. Prosimy również o nieodliczanie nam czasu pracy za siedzenie przed kompem w godzinach pracy. 13:31, 14.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŁucznikŁucznik

10 6

Ha ha ha co łazja z ciebie. Czy ty myślisz, że oni wiedzą o tym pisowskim (bolszewickim) portaliku ? Ha ha ha pewnie prawdziwi bydgoszczanie minusują ten hejt kaczego gangu komuchów i esbeków ! Ha ha ha ha co za łajza ha ha ha 15:44, 14.06.2018


obserwatorkaobserwatorka

4 5

Do łucznik- oni nie tylko wiedzą o tym portalu, ale codziennie skrzętnie go czytają! przecież widać wysyp czerwonych łapek tam, gdzie krytykuje się obecną władzę Bydgoszczy, i tak jest pod każdym krytycznym artykule, ludzie nie są *%#)!& PANOWIE, przegracie 19:22, 14.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

KulturaKultura

5 3

Ale się Lucznik zdenerwowal :) widać ze prawda zabolala. Lucznik uważaj na ciśnienie, bo ci żyłka pęknie; ))
A swoją drogę po urzędnikach należałoby się spodziewać wyzszej kultury słowa. 20:45, 14.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SwojakSwojak

6 0

W każdej normalnej firmie jest tak że cała winę i odpowiedzialność ponosi prezes lub właściciel. A Prezydent Bruski co robi? Podaję do Prokuratury. Bruski to taki lokalny Pinokio.Jakim trzeba być ograniczonym by tak postępować. Panaceum na jego problemy to doniesienie do Prokuratury. Może tak Panie Prezydencie doniesiesz na zarząd Outletu by oddali kasę dla wykonawców jak dobrze pamiętam to Twój syn był w radzie nadzorczej. Już dzisiaj jego osoby brak. Jak można nazwać takie działanie . Załatwił wybudowanie przez tatusia, oszukali i uciekli. Zapewne wszystko w literze prawa. Jak się cieszę na ta chwilę jak zobaczę Pana mine po przegranej. Bezrobocie wita. Co innego prócz polityki Pan potrafi? W pracy państwowej nie wyszło, w biznesie również to do polityki trzeba byl iść. Tam wiele niepotrzebna tylko mieć wazeline i twarda głowę do alkoholu. Taki z Pana lokalny geniusz. 07:01, 16.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma bydgoszcz24.pl jest Info-Net24 Sp. z o.o. 85-009 Bydgoszcz, ul. Dworcowa 39/7, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez bydgoszcz24.pl jest Info-Net24 Sp. z o.o. 85-009 Bydgoszcz, ul. Dworcowa 39/7 i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone