Zamknij
REKLAMA

Rusza projekt Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn

19:25, 30.01.2018 | j
REKLAMA
Skomentuj
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Fot. Jacek Nowacki

Lepsza komunikacja pasażerska, sprawniejszy i szybszy przewóz towarów, większe bezpieczeństwo, nowocześniejsze perony - to przewidywane efekty prac na liniach kolejowych między Bydgoszczą a Kostrzynem (nr 18 i 203). PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 5,3 mln zł (netto) na dokumentację przedprojektową. Kontrakt obejmuje możliwość elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały  29 stycznia z biurem projektowym TPF Sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203, na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn”.

- Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Podpisanie tej umowy to kolejny krok na drodze do tego ambitnego celu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Celem studium jest wypracowanie optymalnego wariantu realizacyjnego inwestycji na liniach nr 18 i 203, na trasie o długości 255 km. Zakładana jest poprawa komunikacji pasażerskiej w regionie m.in. przez zelektryfikowanie połączenia z Bydgoszczy i Torunia do Gorzowa Wielkopolskiego (w przypadku potwierdzenia takiej konieczności w analizach) i dalej przez Kostrzyn do Szczecina. Planowana jest także sprawna i szybka komunikacja dla pociągów towarowych. Stworzone zostaną warunki do zwiększenia ruchu międzynarodowego i granicznego w przypadku elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Po realizacji planów zwiększy się i poprawi dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych, m. in. przez likwidację ograniczeń prędkości jazdy pociągów i modernizację peronów na stacjach i przystankach.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach przygotowania nowych projektów analizują także elektryfikację odcinka Piła – Kostrzyn. Projekt uzupełni już realizowane w Krajowym Programie Kolejowym elektryfikacje m.in. trasy Ocice – Rzeszów, Lublin – Stalowa Wola, Ełk – Korsze, Szczecin – granica państwa. Dzięki tym zadaniom poprawia się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami – mówi Arnold Bresch z Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Poprawi się również bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego poprzez modernizację przejazdów kolejowo – drogowych. Usprawnione będą powiązania komunikacyjne dzięki możliwość skomunikowania z głównymi krajowymi liniami kolejowymi. Realizacja projektu zapewni interoperacyjność kolei i umożliwi niedyskryminujący dostęp do polskiej infrastruktury kolejowej operatorów z innych krajów.

- Realizacja tej inwestycji jest bardzo ważna zarówno dla naszego regionu, ale także dla mieszkańców Wielkopolski i województwa kujawsko–pomorskiego. Elektryfikacja umożliwi ruch pociągów pasażerskich dalekobieżnych z Gorzowa do Poznania, Bydgoszczy czy Gdańska, co stanowi przełom dla możliwości komunikacyjnych województwa i jego gospodarczego rozwoju. Elektryfikacja stwarza też nowe warunki dla połączeń międzynarodowych - mówi Władysław Dajczak, wojewoda lubuski.

Prace wykona biuro projektów TPF Sp. z o.o. Rekomendowane będą warianty do dalszych szczegółowych analiz. Wybór optymalnego wariantu planowany jest w I kwartale 2019 r. Termin zakończenia prac nad studium, to II kwartał 2019 r. Wartość studium około 5,3 mln zł netto.

(j)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (2)

o jakże widoczneo jakże widoczne

7 1

,,działania,, ministra ze Szczecina.Czyli ciąg dalszy działania z czasów PO-PSL.S-10 postępuje od zachodu, tak samo jak i teraz,,odtrabiona,,rewitalizacja ( wraz z długo odwlekaną elektryfikacją ), któa - a jakże będzie TEZ realizowana od ,,tamtej,,strony.Mało tego, że nas nie ma na mapie pogody w telewizji państwowej- ale dlaczego ?, którą to mapę CODZIENNIE oglądają miliony polaków, tak samo jako OSTATNIE duże miasto ( z tzw kluczowej 11 miast ) ,,otrzymujemy,, WRESZCIE S-5.Czy to normalne, że jesteśmy,,ukrywani,, i nieustannie spychani na koniec wszelkich kolejek.Tak samo z,,nową,, organizacją Zarządów tzw zlewni, gdzie Brda i jej dopływy mają być zarządzane z....Gdańska.Brda - rzeka bydgoska, winna być dołączona do Noteci, aby zachować logikę a nie ,,dziwne,,decyzje.Czy ten skorumpowany Gdańsk JESZCZE ma wpływy ? 10:40, 31.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

8 miasto w kraju8 miasto w kraju

8 1

nie jest nawet samodzielną stolicą regionu i zmuszone jest do utrzymywania pasożyta toruńskiego, jak długo to jeszcze potrwa? 15:37, 31.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone