Na szczęście logo Bydgoszczy nie jest infantylne

19:23, 04.08.2017 | was
REKLAMA
Skomentuj

Znak promocyjny  Bydgoszczy ustanowiła rada miasta w marcu 2010 roku. Natomiast rozstrzygnięty w kwietniu tego roku konkurs zadecydował, jakie będzie  logo Tucholi.  Tucholanie nie są w większości zadowoleni.

„Wygląda jakby dziecko z przedszkola to namalowało”, „Jest drzewko, jest łódka, jest grzyb. Brakuje kleszcza i komara”,  „Kompromitacja Tucholi.  A burmistrz jeszcze gratuluje kreatywności i daje 2 tys. zł! Żenada!, Śmiech ogarnia widza”, „To żenująco prostackie”.

W ten sposób większość internautów wypowiadała się na temat pracy, która wygrała konkurs ogłoszony przez burmistrza Tucholi. Zwycięskie logo tworzą: napis „Tuchola” oraz kilka piktogramów,  wskazujących walory gminy (grzybek, sosna oraz woda i łódka).

Tak się nieszczęśliwie złożyło, że jego autorka kieruje  w Tucholi agencją reklamową Maltext, a w jury zasiadała pracownica tej agencji. Jak jednak twierdził burmistrz, jurorka nie wiedziała, że jej szefowa startuje w konkursie, ponieważ prace były opatrzone godłami i dopiero po wyborze zwycięzcy otworzono kopertę z nazwiskiem autora projektu.

Niezależnie od fali krytyki burmistrz zaaprobował wyniki konkursu, autorce zwycięskiej pracy pogratulował kreatywności i teraz liczy na to, że mieszkańcy przyzwyczają się do znaku promocyjnego Tucholi. (W zgodzie z regulaminem konkursu wprowadzono do niego drobne korekty.) 

Logo Bydgoszczy nie budziło takich kontrowersji. Ustanowiła je rada miasta w marcu 2010 roku. - O ile pamiętam, rozmawialiśmy i dyskutowaliśmy na ten temat, a kolorystyka spichrzyków - taka jak jest - wydawała się wyrazista i sympatyczna, pasująca do rysunku i łatwa do powielania - wspomina ówczesny prezydent miasta, Konstanty Dombrowicz.

Przy tej okazji warto przypomnieć, jak  w Toruniu uzasadniano  potrzebę ogłoszenia przez magistrat  konkursu na znak promocyjny. „Toruński znak będzie wykorzystywany m. in. na plakatach, w wydawnictwach informacyjnych, na stronach internetowych, do ozdabiania gadżetów promocyjnych, na imprezach targowych. Większość dużych polskich miast ma już swoje logo, m.in. sąsiednia Bydgoszcz” – napisała toruńska „Gazeta Wyborcza”.

(was)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (1)

kasiakasia

0 0

żenada... 21:12, 07.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

© bydgoszcz24.pl | Prawa zastrzeżone | 2017