Sprawdziliśmy, jak przebiega przebudowa ulicy Grunwaldzkiej. Nasz fotoreporter udokumentował zaawansowanie prac od ulicy Flisackiej aż do budowanego odcinka drogi ekspresowej S5 Tryszczyn - Białe Błota. Wykonawcę inwestycji, firmę Budimex S.A., jeśli chcę ją zakończyć tak jak planowano w tym roku, czeka niełatwe wyzwanie. Wiadomo, że od dzisiaj zmieni się organizacja ruchu przy dwóch przebudowywanych rondach.
Przebudowywaną ulicę Grunwaldzką przeszliśmy od ulicy Flisackiej aż do budowanej drogi ekspresowej S5 w Pawłówku. Zaawansowanie robót jest różne. Przeglądając zdjęcia ilustrujące krok po kroku postęp prac trudno sobie wyobrazić, by przebudowa Grunwaldzkiej zakończyła się jak planowano w II połowie roku 2019. Ulica wygląda jak wielki plac budowy i poślizg w oddaniu inwestycji wydaje się prawdopodobny. To samo zastrzeżenie dotyczy budowanego odcinka drogi ekspresowej S5 Tryszczyn - Białe Błota, do którego szeroka w przyszłości Grunwaldzka będzie prowadzić.
Od dzisiaj wykonawca robót na Grunwaldzkiej wprowadził kolejne zmiany w tymczasowej organizacji ruchu. Na dwóch skrzyżowaniach została wyłączona sygnalizacja świetlna, a przejazd odbywa się przez tymczasowe ronda. Pierwsze zlokalizowane jest u zbiegu z ul. Kolbego, drugie – na połączeniu z ulicą Skośną. Ruch pomiędzy nimi odbywa się nowo wybudowaną południową jezdnią. Na tym odcinku wytyczone są dwa przejścia dla pieszych. Taka organizacja ruchu pozwoli rozpocząć prace przy budowie nowego połączenia ulic Grunwaldzkiej i Kolbego.
Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej polepszy się dojazd do drogi ekspresowej S5, a także do Osowej Góry.
Zakończenie inwestycji zostało zaplanowane na II połowę roku 2019.