Od najbliższej soboty tj. od 14 marca w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zostaje wstrzymana sprzedaż biletów przez obsługę pojazdu w środkach komunikacji miejskiej.  Zakaz będzie obowiązywał do odwołania. ZDMiKP apeluje również o zmianę sposobu załatwiania spraw urzędowych.

W związku z zagrożeniem koronawirusem, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadza działania prewencyjne, mające ograniczyć załatwianie spraw administracyjnych bezpośrednio w urzędzie. Z tej przyczyny swoją obsługę będzie prowadzić głównie w oparciu o pośrednie źródła przekazu tj. pocztę tradycyjną, elektroniczną oraz udzielanie informacji telefonicznych.

Wskazany wyżej sposób załatwiania dotyczy całości spraw, w tym składania wniosków, jakie mieszkaniec zamierza uzyskać w ZDMiKP w tym m.in.: wniosków dotyczących zajęcia pasa drogowego, uzgodnienia lokalizacji i umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, na lokalizację zjazdu, związanych z uzgadnianiem uroczystości, imprez, zawodów sportowych, dróg krzyżowych, ale także wniosków dotyczących zmian w organizacji ruchu, opiniowania i zatwierdzania projektów organizacji ruchu itp

Projekty organizacji ruchu do zaopiniowania i zatwierdzenia należy składać drogą pocztową na adres główny ZDMiKP. Zatwierdzone projekty wraz z opiniami będą odsyłane pocztą tradycyjną. Na życzenie projektanta jest dodatkowa możliwość przesłania skanu zatwierdzenia i opinii drogą e-mail.

Wnioski do ZDMiKP powinny zawierać  szczegółowe dane kontaktowe celem sprawnego procedowania wniosków. Opinie i zatwierdzenia projektów czasowej organizacji ruchu, decyzje administracyjne będą wysyłane do wnioskodawców za pośrednictwem poczty.

Informacje dla pasażerów związane z funkcjonowaniem Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania:

ZDMiKP zachęca  do zakupu biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem: https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/, pozwoli to uniknąć konieczności pójścia do punktu sprzedaży stacjonarnego. Przypomina również o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.

ZDMiKP zachęca również do składania wszelkich pism, reklamacji, skarg drogą elektroniczną na adres zarzad@zdmikp.bydgoszcz.pl, a reklamacji dotyczących działania automatów biletowych i spraw z zakresu funkcjonowania Bydgoskiej Karty Miejskiej na adres cok@zdmikp.bydgoszcz.pl.

W Strefie Płatnego Parkowania  jako alternatywa dla ogólnodostęnych parkometrów, istnieje możliwość uiszczenia opłaty poprzez aplikację w telefonie.