Wiadomość o lokalizacji Biedronki w najstarszej i najbardziej prestiżowej części miasta, rozgrzała emocje do czerwoności. Posypały się gromy i na Adama Sowę, i na władze miasta. Na Facebooku powstał profil ?Nie chcemy Biedronki na Starym Rynku w Bydgoszczy?, który w krótkim czasie zdobył ponad 700 lajków.
Na szczęście, inwestorowi patrzyli na ręce miejski konserwator zabytków, plastyk miejski i bardzo wielu bydgoszczan. Dlatego powagi i powabu bydgoskiego Starego Rynku już nie niweczy krzykliwa kolorystyka kojarząca się z siecią Biedronka. Dyskont oznakowany jest w sposób nie kłócący się z otoczeniem. Nie bije w oczy żółcią i czerwienią. Szyld dyskontu jest stosunkowo niewielki, a kolorystyka pozbawiona agresji.
Obecnie emocje w Bydgoszczy opadły, ale wrze w Poznaniu. W prestiżowym miejscu miasta, w sąsiedztwie Starego Browaru, został w miejsce szpecących okolicę pawilonów zbudowany siedmiokondygnacyjny budynek. Nawiązuje kształtem do zabytkowych kamienic i nowoczesnych obiektów w centrum Poznania. Uchodzi za jeden z ciekawszych architektonicznych projektów zrealizowanych w ostatnim czasie w centrum Poznania.
Jest jeden szkopuł. Parter oraz pierwsze piętro zostały przeznaczone na handel oraz usługi. I zgłosiła się Biedronka. Na fasadzie budynku ma pojawić się jej szyld. Tak jak w Bydgoszczy, do akcji ruszyli internauci. Na facebookowym profilu inwestora, znalazły się m.in. wpisy: ?Wymuście na Biedronce gustowny neon, a nie ten żółty z baraków?, ?Nie dopuśćcie do kakofonii barw. Niech Biedronka spada z tym tandetnym żółtym kasetonem i oklejonymi szybami?. Sprawą zajęły się lokalne media.
?Gazeta Wyborcza Poznań? powołała się na nasze miasto: ?O tym, że Biedronka jest skora do ustępstw, świadczy sytuacja, która kilka tygodni temu wydarzyła się w Bydgoszczy. Tam jaskrawe szyldy i neony “udekorowały” nowy budynek blisko Starego Rynku. Po interwencji konserwatora i plastyka miejskiego jeden z szyldów wycofano za przeszklenie, drugi obdarto z rażących kolorów, a neon z logo zdemontowano całkowicie?.
Wtedy zareagowali poznaniacy. Oto ich wpisy: ?trendy idą do Poznania z Bydgoszczy?, ?Biedronka nie musi nawet nic specjalnie projektować, wystarczy, że ten sam szyld co w Bydgoszczy zawiśnie w Poznaniu.?