31 października kończy się umowa miasta z operatorem Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA). W przyszłym sezonie rowerowym będzie funkcjonował w Bydgoszczy system pomostowy i umowa na świadczenie usługi będzie obowiązywała tylko przez rok 2021. Opierać się będzie na istniejącym zapleczu rowerowym oraz istniejących stacjach.
W związku z trudną z sytuacją epidemiologiczną i obserwowanym długotrwałym spadkiem liczby wypożyczeń, w przyszłym sezonie rowerowym będzie funkcjonował w Bydgoszczy system pomostowy. Umowa na świadczenie usługi będzie obowiązywała tylko przez rok 2021 i opierać się będzie na istniejącym, obecnie użytkowanym zapleczu rowerowym oraz istniejących stacjach.
Pomimo coraz większej liczby dróg rowerowych w mieście, kolejnych stacji rowerowych, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, traci kolejnych użytkowników. Z uwagi na fakt, że spadek popularności wypożyczalni rowerów publicznych ma tendencję ogólnokrajową.
Wpływ na spadek zainteresowania rowerami w ostatnim okresie miał trwający od wielu miesięcy stan zawieszenia działania BRA w związku z zarządzonymi obostrzeniami epidemicznymi oraz pojawienie się w mieście elektrycznych hulajnóg i skuterów. W tym roku spadki wypożyczeń rowerów miejskich sięgały ponad 60% w porównaniu do lat wcześniejszych, co wpłynęło również na mniejsze zużycie sprzętu, który może być jeszcze wykorzystany przez kolejny sezon.
ZDMiKP zapowiada jednak, że po zakończeniu obecnej umowy, miasto wystąpi do operatora (BikeU) z prośbą o nie demontowanie istniejących stacji rowerowych. .Pozwoli to w przyszłym roku uruchomić system przez wyłonionego w przetargu operatora bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na utrzymanie przez 1 sezon rowerowy systemu, opartego na istniejących stacjach i rowerach. ZDMiKP stwierdza, że obecne przepisy dotyczące postępowań przetargowych, uniemożliwiają zlecenie usługi w przyszłym roku obecnemu operatorowi. Konieczne jest wyłonienie operatora w drodze przetargu.