Rzecznik prasowy  bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Okoński przedstawił podczas sesji Rady Miasta Bydgoszczy sprawozdanie z zaawansowania budowy dróg ekspresowych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

W zastępstwie dyrektora oddziału bydgoskiego GDDKiA Jarosława Gołębiewskiego informację o zaawansowaniu budowy dróg ekspresowych w Kujawsko-Pomorskiem przedstawił dzisiaj na sesji radnym rzecznik prasowy instytucji Tomasz Okoński. Na wstępie zaznaczył, że w okresie od 15 grudnia 2018 roku do 15 marca 2019 obowiązuje przerwa zimowa i postęp prac przy budowie drogi ekspresowej S5 następuje wolniej i jest uzależniony do decyzji wykonawców poszczególnych odcinków drogi. Wiadomo jednak, ze do końca roku 2019 wszystkie odcinki nie będą oddane do użytku. Na pewno opóźnienie wystąpi na odcinkach I i II (Nowe Marzy – Dworzysko i Dworzysko – Aleksandrowo). Wykonawcy nie przedłożyli dotąd roszczeń o dopłaty i z tego powodu nie ma jeszcze podpisanych aneksów, które określałyby nowe terminy. Odcinki III i IV (Aleksandrowo – Tryszczyn i Tryszczyn – Białe Błota) powinny być gotowe w pierwszej połowie 2020 roku. Natomiast trasa od Białych Błot w kierunku Poznania do granicy województwa powinna być oddana do użytku jeszcze w tym roku.

Po wakacjach będzie udostępniona gotowa północna obwodnica Inowrocławia. Dobre wiadomości dotyczyły też drogi ekspresowej S10 na odcinku od Bydgoszczy do Torunia i od Bydgoszczy do Piły. - Jutro, to jest 31 stycznia, złożony zostanie do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek o wydanie decyzji środowiskowej - powiedział Okoński i dodał, że S10 od Bydgoszczy do Torunia w II połowie tego roku będzie mieć decyzję środowiskową. Natomiast dla odcinka S10 z Bydgoszczy do Piły uzyskanie decyzji środowiskowej planowane jest w drugiej połowie 2020 roku.

Zaangażowanie rzeczowe wykonania siedmiu odcinków drogi S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego (w procentach) przedstawia się następująco:

• Odcinek 1: Nowe Marzy – Dworzysko (23,3 km ) - firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A - 22%

• Odcinek 2: Dworzysko – Aleksandrowo (22,4 km) - firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A - 26%

• Odcinek 3: Aleksandrowo – Tryszczyn (14,7 km) - konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (lider), Trakcja  PRKiI S.A (partner) - 48%

• Odcinek 4: Tryszczyn – Białe Błota (13,5 km ) - konsorcjum firm: POLAQUA sp. z o.o. (lider), Dragos S.A. (partner) - 35%

• Odcinek 5: Białe Błota – Szubin (9,7 km) - firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A - 38%

• Odcinek 6: Szubin – Jaroszewo ( 19,3 km ) - konsorcjum firm: Trakcja  PRKiI S.A. (lider), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor NTERCOR Sp. z o.o. (partner) - 57%

• Odcinek 7: Jaroszewo – granica  województwa ( 25,1 km ) - konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. ( lider); Mirbud  S.A. ( partner) - 65%.

Tomasz Okoński przedstawia informację o zaawansowaniu budowy drogi ekspresowej S5 podczas sesji Rady Miasta Bydgoszczy 30 stycznia 2019 roku. Fot. Jacek Nowacki