Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował 5 czerwca, że droga ekspresowa S10 relacji Bydgoszcz - Toruń będzie budowana w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego.

Budowa drogi ekspresowej S10 w modelu PPP zakłada, że partner prywatny zaprojektuje i wybuduje drogi, a następnie będzie utrzymywał je przez określony czas (np. 30 lat). W zmian strona publiczna zobowiąże się do wnoszenia cyklicznej opłaty za dostępność. Szczegółowe warunki realizacji umowy zostaną wynegocjowane pomiędzy stronami.

Zastosowanie modelu PPP w tym przypadku nie wiąże się z wprowadzeniem opłat dla kierowców samochodów osobowych.

- Dwa kluczowe miasta województwa uzyskają szybkie połączenie drogowe. Od początku pełnienia funkcji wojewody zabiegałem między innymi wraz z parlamentarzystami PiS o to zadanie – skomentował  decyzję Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów wojewoda Mikołaj Bogdanowicz.

Ministerstwo Infrastruktury, które jest odpowiedzialne za realizację projektów na drogach krajowych, przeprowadzi szczegółowe analizy finansowe. Ich celem będzie przygotowanie dokumentacji do negocjacji z potencjalnymi partnerami.

Równocześnie zostaną przeprowadzone konsultacje z europejskim urzędem statystycznym EUROSTAT w celu wypracowania takiej struktury podziału zadań i ryzyk w inwestycjach, by zobowiązania strony publicznej nie były zaliczane do długu publicznego. Uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT w zakresie długu publicznego jest warunkiem umożliwiającym wybór partnera i zawarcie umowy PPP.

Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował, że w modelu PPP zostaną zbudowane trzy inne odcinki dróg ekspresowych:

S6 obwodnica Metropolii Trójmiejskiej,
S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie),
S6 zachodnia obwodnica Szczecina.