Drums Fuzje to jedyny w roku moment, by zetknąć się ze sztuką perkusji na najwyższym poziomie. Inspiracją do rozwoju tego przedsięwzięcia były i są międzynarodowe sukcesy bydgoskich perkusistów współpracujących z muzykami sceny jazzowej. W tegorocznym 8. edycji festiwalu zagrają m.in. Pelc, Biskupski, Gorzycki, a na deser Ania Rusowicz.

Drums Fuzje 2014 ? festiwal sztuki perkusyjnej

28 listopada (piątek) Miejskie Centrum Kultury – wstęp wolny

  • godz. 20.00 – spotkanie z Mirosławem Żytą
  • godz. 21.00 – Trio Gembalski/Rek/Biskupski
  • godz. 22.00 – GuDrumBa Special Edition Project

29 listopada (sobota) Miejskie Centrum Kultury – wstęp wolny

  • godz. 18.00 – warsztaty perkusyjne ? Marcin Jahr
  • godz. 20.00 – Jachna/Tarwid/Karch
  • godz. 21.00 – Rafał Gorzycki Trio
  • godz. 22.00 – Helatone Trio gra na żywo do filmu ?Himmelskibet?

30 listopada (niedziela) Miejskie centrum Kultury – wstęp wolny

  • godz. 11.00 – warsztaty rytmiczne dla rodzin z dziećmi ? Piotr Biskupski
  • godz. 19.00 – Ania Rusowicz

30 listopada (niedziela) Zespół Pałacowo-Parkowy Ostromecko – wstęp wolny

  • godz. 16.00 – Artur Lesicki Trio

Program szczegółowy:
28 listopada (piątek), godz. 20.00 – spotkanie z Mirosławem Żytą – MCK

Mirosław Żyta, uczeń i godny następca nestora bydgoskiej i polskiej perkusji Bernarda Lewańskiego. Rozpoczął pracę w Państwowym Liceum Muzycznym w 1975 roku i już po kilku miesiącach osiągnął pierwszy spektakularny sukces ? Wojciech Rybka, uczeń III klasy, wygrał Ogólnopolskie Przesłuchania Perkusyjne w Poznaniu. Trzy lata później jego sukces powtórzył Piotr Biskupski. Bydgoska szkoła perkusji zaczęła być znana w kraju. Okazało się, że jej absolwenci bez problemów dostają się na studia, znajdują pracę, są cenionymi muzykami. Pomimo iż profil kształcenia w szkole zorientowany był na muzykę klasyczną, Żyta pozwalał uczniom także grać jazz i muzykę rozrywkową, przygotowując ich wszechstronnie do zawodu. Nic więc dziwnego, że kolejny absolwent, Jacek Pelc, w cuglach wygrał rywalizację do Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Była to wówczas jedyna uczelnia, gdzie można było się kształcić na tym kierunku, toteż pokonanie konkurencji z całej Polski było nie lada sukcesem. W trudnych ekonomicznie latach osiemdziesiątych Żyta zrezygnował z pracy w szkole na rzecz intratnych wyjazdów zagranicznych. Gdy powrócił w roku 1991, powróciły też sukcesy, i to w imponującym stylu: na Ogólnopolskie Przesłuchania Perkusyjne w Opolu wystawił dwóch kandydatów ? jeden zdobył pierwsze miejsce, a drugi? drugie. Takie wygrane mogą budzić euforię, choć powodzenie na konkursie nie gwarantuje automatycznie sukcesu już w dorosłym życiu.
Spotkaniu z Mirosławem Żytą towarzyszył będzie koncert, na którym zagrają:

  • Grzegorz Nadolny – kontrabas
  • Konrad Baran – wibrafon
  • Michał Puchowski – wibrafon
  • Mateusz Krawczyk – perkusja
  • Max Olszewski – perkusja

28 listopada (piątek), godz. 21.00 – Trio Gembalski/Rek/Biskupski – MCK
Grają:

  • Henryk Gembalski – violin
  • Vitold Rek – bass
  • Piotr Biskupski – dr

Zespół jest całkowicie nowym przedsięwzięciem artystycznym, które ma przede wszystkim na celu integrację środowisk muzyków z różnych rejonów jednoczącej się Europy. Przed wielu laty Piotr Biskupski, wtedy jeszcze uczeń średniej szkoły muzycznej, był uczestnikiem jam session, który odbył się w kawiarni ?Marysieńka? z inicjatywy PSJ w Bydgoszczy. Występował wtedy słynny polski kwintet ?SUN SHIP?, z A. Sendeckim, Zb. Jaremko, H. Miśkiewiczem, M. Stachem i W. Szczurkiem. Wtedy dla młodego muzyka możliwość zagrania z gwiazdami była ogromnym przeżyciem. Dziś, po latach, po zaproszeniu przez Witolda Szczurka (Vitolda Reka) na koncerty do Niemiec, w związku z przyznaną mu w tym roku prestiżową nagrodą dla wybitnych postaci Jazzu Europejskiego, pojawiła się sposobność prezentacji tego świetnego kontrabasisty w mieście nad Brdą z równie interesującą artystą Henrykiem Gembalskim. Program koncertu to raczej swobodna wypowiedź artystyczna nie ograniczona konkretnym utworami ich formą i czasem trwania. Wielu słuchaczom ta stylistyka nie jest obca, tak więc w tym projekcie będzie można zapoznać się z tym, co w europejskich głowach GRA!

PIOTR BISKUPSKI współpracował z czołówką polskiej i zagranicznej sceny. Od wielu lat współtworzy większość projektów artystycznych W. Nahornego, J. Strobla, M. Bogdanowicza. Często zapraszany jest do współpracy przez wykonawców różnych gatunków muzycznych. Jest poszukiwanym muzykiem studyjnym. Nagrał ponad 30 płyt. Jest bardzo wysoko cenionym pedagogiem. Prowadzi klasę perkusji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie jest adiunktem. Propaguje muzykę jazzową w cotygodniowej autorskiej audycji ?Jazz po północy? na antenie rozgłośni Polskiego Radia PIK. Aktywnie pisuje artykuły do fachowych pism muzycznych m.in. Top Drummer i Muzyk.

HENRYK GEMBALSKI, skrzypek jazzowy, aranżer. Zadebiutował na rynku jazzowym w 1978 r. Laureat m.in. I nagrody oraz wyróżnienia indywidualnego na festiwalu “Jazz nad Odrą”, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Skrzypków Jazzowych “Złoty Smyczek” w Szczecinie. Nagrał ponad 30 płyt oraz napisał muzykę do 30 spektakli teatralnych. Koncertował w USA, Fancji, Szwajcarii, Niemczech, Włoszech, Szkocji, Chinach, na Węgrzech, w Rosji, Czechach. Od 2000 r. prowadzi klasę skrzypiec w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach.

VITOLD REK, urodzony w 1955 r., w Rzeszowie, jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie kontrabasu. W 1975 otrzymał w konkursie Jazz nad Odrą wyróżnienie indywidualne w kategorii solistów . W 1977 został basistą zespołów Jana Ptaszyna Wróblewskiego i Ewy Demarczyk, a latach 1978-81 zespołu Sun Ship. Pod koniec lat 70. rozpoczął 15-letnią współpracę z Tomaszem Stańko, z zespołem którego dał się poznać na znanych międzynarodowych festiwalach jazzowych. Od roku 1984 prowadził własne zespoły, Basspace (gościnnie Małgorzata Ostrowska) i The Spark. W ankiecie “Jazz Forum” zwyciężał w kategorii kontrabas w 1986 i 1988.

Po wyjeździe na stałe do Niemiec kontynuuje swoją działalność jako kontrabasista, kompozytor, producent. Współpracuje z HR Jazzensemble Radia we Frankfurcie nad Menem i z solistami: Charlie Mariano, Albert i Emil Mangelsdorff, John Tchicai, Christof Lauer, prowadzi własną grupę East West Wind i gra recitale solowe. Vitold Rek uczy w Hochschule für Musik w Mainz, Niemcy. W czerwcu 2011 zagrał w Schloss Bellevue w Berlinie dla prezydenta Polski Bolesława Komorowskiego i niemieckiego prezydenta Christiana Wullfa.

W sierpniu 2012 wystąpił na renomowanym festiwalu kontrabasistów BASS2012 w Kopenhadze. W 2013 otrzymał prestiżową nagrodę ?Hessischer Jazzpreis? przyznaną przez Ministerstwo Sztuki landu Hesji w Wiesbaden.

28 listopada (piątek), godz. 22.00 – GuDrumBa Special Edition Project – MCK
Grają:

  • Agnieszka Hekiert ? głos, perkusjonalia
  • Grzegorz Daroń ? perkusja, instrumenty elektroniczne, głos
  • Jacek Pelc ? teksty, perkusja, głos, perkusjonalia

GuDrumBa Special Edition Project jest kontynuacją i rozwinięciem działań miniformacji GuDrumBa Duet. Do rytmicznej faktury dwóch zestawów bębnów autor dołącza proste rymowane teksty i głosy. Pomysł polega na rytmicznej zabawie sylabami, literami, słowami, sekwencjami i w końcu całym wierszem. Podanie wybranych słów szeptem, elementy wokalno aktorskie, fragmenty jazzowo-hiphopowe, czy ?łobuzerski? quasi rap, składają się na urozmaicony, ponadgodzinny program.

Jako że jest to projekt przede wszystkim perkusyjny, obaj bębniarze zaprezentują zaawansowane polirytmicznie utwory instrumentalne, wymagające sporych umiejętności warsztatowych, improwizatorskich, muzykalności i wyobraźni. Jednocześnie będzie kołysząco, rytmicznie i motorycznie.

Ponadto usłyszymy głosy Agnieszki Hekiert i Jacka Pelca opowiadające krótkie, rozrywkowe historyjki: o zestawie bębnów pod tytułem “PERR ? KUSS ? JA”; autoironiczną opowiastkę o “Wesołym perkusiście”; o pytaniach i wahaniach w utworze “A może pić”; czy wreszcie rymowany opis kilku wybranych sytuacji z hipermarketu.

Grzegorz Daroń dołączy swoje cenne komentarze oraz wzbogaci brzmienie o instrumentarium elektroniczne ? nie tylko bębny, ale też syntezator i sequencer. Tym sposobem do wszechobecnej faktury rytmicznej dodana zostanie wartość ekstra w postaci melodii i harmonii.

Artyści planują wciągnąć publiczność do aktywnego współuczestnictwa w akcji ? będziemy klaskać rytmy i powtarzać wybrane sekwencje tekstu. Spora część repertuaru zostanie wykonana publicznie po raz pierwszy.

29 listopada (sobota), godz. 18.00 – warsztaty perkusyjne – MCK

  • Prowadzenie: Marcin Jahr

29 listopada (sobota), godz. 20.00 – Jachna/Tarwid/Karch – MCK
Grają:

  • Wojciech Jachna
  • Albert Karch
  • Grzegorz Tarwid

WOJCIECH JACHNA jest absolwentem historii na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął jako gitarzysta w grupach alternatywnych, później zainteresował się jazzem i reggae. Uczestniczył w nagraniach do prawie 20 płyt, współpracując z wieloma formacjami, m.in. Dubska, Mordy, Sing Sing Penelope, Contemporary Noise Quintet/Sextet, duet Jachna/Buhl oraz Innercity Ensemble. Obecnie na bydgoskiej Akademii Muzycznej studiuje muzykę jazzową i rozrywkową.

ALBERT KARCH najlepiej czuje się w kameralistyce okołojazzowej, a jego zainteresowania krążą wokół muzyki klasycznej. Student prestiżowego Rytmisk Musikkonservatorium w Kopenhadze, kształcił się również na Wydziale Jazzu przy Bednarskiej w Warszawie. Na jesień 2014 planowana jest premiera debiutanckiej płyty “Sundial” tria, które współtworzy wraz z Wojciechem Jachną i Grzegorzem Tarwidem. Miał okazję występować na festiwalach – Katowice JazzArt Festival, Tarnogórskich Spotkaniach Jazzowych, Jazz Juniors i inne. Laureat I nagrody podczas Azoty Tarnów Jazz Contest z zespołem FreeO, I nagrody z (zespołem Sound of Affection) oraz wyróżnienia na Europejskich Integracjach Muzycznych w Żyrardowie, I nagrody w kategorii wiekowej podczas Stickman best drum figter w Poznaniu.

GRZEGORZ TARWID, pianista i kompozytor, absolwent Wydziału Jazzu przy Bednarskiej w klasie Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja, aktualnie kształci się w Rytmisk Musikkonservatorium w Kopenhadze. Grał z czołówką polskich muzyków jazzowych – w zespole Zbigniewa Namysłowskiego, z którym odbył trasę po Ukrainie; Piotrem Rodowiczem, gościnnie Grzegorzem Karnasem czy Kazimierzem Jonkiszem. Lider własnego tria, członek wielu innych projektów. Występował na festiwalach w Polsce i za granicą, w tym Dusseldorf Jazz Rally, Warsaw Summer Jazz Days.

29 listopada (sobota), godz. 21.00 – Rafał Gorzycki Trio – MCK
Grają:

  • Rafał Gorzycki
  • Marek Malinowski
  • Wojtek Woźniak

Najnowszy projekt Rafała Gorzyckiego to trio powołane do życia wiosną 2014 roku. Gorzycki zaprosił do współpracy młodego i wybitnego gitarzystę ? Marka Malinowskiego – absolwenta Wydziału Jazz Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Wojtka Woźniaka ? basistę znanego choćby z rockowego Variete. To zupełnie nowa odsłona zainteresowań Rafała Gorzyckiego i jego kompanów.

RAFAŁ GORZYCKI urodził się 29.03.1974 w Bydgoszczy. Muzyką zainteresował się w wieku 13 lat. Jego pierwszym nauczycielem był wybitny perkusista i pedagog – Piotr Biskupski. W wieku 16 lat rozpoczął naukę w Państwowej Szkole Muzycznej w Bydgoszczy w klasie perkusji u profesora: Mirosława Żyty. Jego pierwszy zespół to: “Material Jazz” z połowy lat 90. W wieku 19 lat przeprowadził się do stolicy i jako wolny słuchacz uczył się na Wydziale Jazzowym w renomowanej Państwowej Szkole Muzycznej w Warszawie przy ul Bednarskiej, gdzie grał w akustycznym swingowym trio: Spicy Trio. Po roku wrócił do Bydgoszczy i kontynuował naukę u Piotra Biskupskiego. Równolegle poznał bezkompromisowych muzyków jazzowych związanych z kultowymi klubami: “Trytony “ i “Mózg”, z którymi (głównie z Tomaszem Gwincińskim) rozpoczął współpracę w zespole Maestro Trytony.

W 1998 r. powołał do życia swój autorski skład: “Ecstasy Project” ze śp. Tomaszem Hesse “Świętym” i Łukaszem Górewiczem. Ecstasy Project nagrało 5 albumow : Ecstasy Project (2001), Realium (2005), Europae (2007), Reminiscence Europae (2008), They were P (2011). W roku 2002 powstał z inicjatywy Rafała Gorzyckiego oraz Patryka Węcławka i Daniela Mackiewicza “Sing Sing Penelope” Grupa wydała 4 albumy: Sing Sing Penelope (2005), Music for Umbrellas (2006), We remember Krzeselko (2008), Strili People (2009), Electrogride (2010).

Jego najnowsze projekty to m.in. “Rafał Gorzycki – Trio Poems?, kwartet “Pater, Kamiński, Urowski, Gorzycki”, z którym nagrał album – “Dziki Jazz” i ?A-kineton?, projekt ?Gorzycki/Pater ? Therapy?, który nagrał i wydał album o takim samym tytule oraz ?Gorzycki/Gruchot – Experimental Psychology?. To duet z norweskim skrzypkiem Seb Gruchotem. Za ich wspólny album Gorzycki został nominowany do nagrody “FRYDERYK 2010” w kategorii – Jazzowy Debiut Roku.

W tym samym roku Dziki Jazz – został laureatem konkursu “Nagrody Polskich Melomanów” Listy Przebojów Programu Trzeciego w kategorii Free Jazz / Yass. W 2012 w rankingu Jazzarium.pl Gorzycki znalazł się wśród 10 artystów roku. W roku 2013 otrzymał Nagrodę Artystyczną Prezydenta Miasta Bydgoszczy.

29 listopada (sobota), godz. 22.00 – Helatone Trio gra na żywo do filmu “Himmelskibet” – MCK
Grają:

  • Bartek Kapsa
  • Kamil Pater
  • Tomek Gadecki
    “Himmelskibet” (Excelsior / A Trip to Mars / Das Himmelschiff)

Duński film science-fiction z 1918 roku, w reżyserii Holgera-Madsena opowiadający o podróży na Marsa. W 2006 roku film został odrestaurowany i zremasterowany przez Duński Instytut Filmowy, a następnie wydany na DVD. Zdaniem krytyki film ten zapoczątkował subgatunek science-fiction zwany ?space opera?

Helatone Trio to improwizowany skład, który tworzą: Bartek Kapsa – perkusista Contemporary Noise Sextet, Kamil Pater – gitara (Contemporary Noise Sextet, Dziki Jazz) oraz Tomek Gadecki – trójmiejski saksofonista. Zespół eksploruje rejony muzyki improwizowanej, tworzonej w czasie rzeczywistym. W dużej mierze opartej na poszukiwaniu formy i brzmienia zawsze od nowa i zawsze inaczej.

30 listopada (niedziela), godz. 11.00 – warsztaty rytmiczne dla rodzin z dziećmi – MCK

  • Prowadzenie: Piotr Biskupski, zapisy: weronika.placzek@mck-bydgoszcz.pl

30 listopada (niedziela), godz. 19.00 – Ania Rusowicz – MCK

ANIA RUSOWICZ, polska wokalistka, zdobywczyni czterech nagród Fryderyk, kompozytorka, tekściarka, ale przede wszystkim osoba, która na nowo przywróciła styl i muzykę lat 60. i 70. w Polsce, nagrywając dwie płyty w stylu retro, które okryły się złotem. Koncerty w Polsce i za granicą, programy, sesje i wywiady w jej wykonaniu zawsze charakteryzują się niebywałym stylem i smakiem, a kierowane są do odbiorcy nietuzinkowego i wymagającego.

HUBERT GASIUL, perkusista, kompozytor, aranżer, dyrygent. Nagrywał dla i grał z: Sidneyem Polakiem, Urszulą, Grzegorzem i Patrycją Markowską, Sygitowiczem, Małgorzatą Ostrowską, Arturem Gadowskim, Piotrem Kupichą, Dezire, Roanem, Mrs.Plastic, Kamasutrą, Sebastianem Makowskim, Tomem Hornem, Kasią Cerekwicką, Upside Down, Schizmą. Od 8 lat w zespole Wilki. Na co dzień z Anią Rusowicz (prywatnie mąż). Perkusista specjalizujący się w rytmach retro, szczególnie bliskie są mu lata 60. i 70.. Na co dzień gra na starym instrumencie firmy Ludwig. Endorser firmy Paiste i Ludwig.

Podczas Drums Fuzji wystąpi z Anią Rusowicz i zaprezentuje swoją vintageową szkołę gry.

30 listopada (niedziela), godz. 16.00 – Artur Lesicki Trio – ZPP Ostromecko
Grają:

  • Artur Lesicki – gitara
  • Tomasz Grabowy – gitara basowa
  • Marcin Jahr ? perkusja

ARTUR LESICKI TRIO to formacja złożona z trójki przyjaciół – muzyków współtworzących dawniej supergrupę Funky Groove. Niezależnie od tego faktu, muzyka proponowana przez zespół jest wynikiem wieloletnich doświadczeń muzycznych Artura, Tomasza i Marcina z różnymi wykonawcami i gatunkami – od bluesa, poprzez jazz, fusion i World Music. Jest więc to z pewnością muzyka bardzo otwarta i dynamiczna, zmieniająca się w trakcie koncertu – podróż przez różnorodny świat dźwięków i propozycja dla publiczności oczekującej muzyki wrażliwej, improwizowanej, otwartej na różne gatunki i style. W programie koncertu usłyszymy autorskie kompozycje tria oraz standardy muzyki z całego świata.

ARTUR LESICKI, gitarzysta, kompozytor, uprawia różne gatunki muzyki – głównie jazz. Ma na swym koncie około trzydziestu nagranych płyt. Współlider czołowej polskiej grupy jazzu elektrycznego Funky Groove, według magazynu Jazz Forum najlepszego zespołu jazzu elektrycznego roku 2003 i 2004. Pierwsza płyta grupy wydana przez światowy koncern PolyGram (obecnie Universal), niedługo po polskiej premierze została umieszczona w światowym katalogu firmy. Gitarzysta prowadzi też własny akustyczny zespół ? Artur Lesicki Acoustic Harmony.

Muzyk od ponad piętnastu lat zajmuje się także działalnością pedagogiczną (wykłady na największych i najbardziej prestiżowych polskich warsztatach muzycznych w Puławach, Bolesławcu), jest wykładowcą na Wydziale Jazzu Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jest także autorem cenionych edukacyjnych wydawnictw multimedialnych – szkoły gitarowej DVD ?Rzemiosło i sztuka? cz. I i II, oraz książki poświęconej grze akordowej ?Jak oni to robią?.

TOMASZ GRABOWY. Pierwszym znanym zespołem współtworzonym przez muzyka był kwartet Funky Groove (od 1994 roku). Z formacją tą brał udział we wszystkich polskich festiwalach jazzowych (Jazz Jamboree, Summer Jazz Days, Jazz nad Odrą i in.). Od 1995 rok Tomasz Grabowy jest członkiem grupy Walk Away. Pod tym szyldem muzyk odbył wiele tras koncertowych z gwiazdami jazzu światowego formatu: Mino Cinelu, Frank Gambale, Erick Marienthal, RandyBrecker,Bill Evans, Dean Brown, Bob Malach. Jako niezależny muzyk współpracował również z: Michałem Urbaniakiem, Urszulą Dudziak, Krystyną Prońko, Dave Samuels (ex Spyro Gyra), Henry McCoullough( ex Joe Cocker). Z tym ostatnim brał udział w trzech trasach koncertowych na terenie Irlandii.

Od 2006 roku jest nauczycielem w klasie gitary basowej Wrocławskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jest autorem książki instruktażowej dla basistów “Moja Basówka” -2009 rok. Od wielu lat prowadzi warsztaty muzyczne między innymi w Bolesławcu – Blues nad Bobrem.

MARCIN JAHR jest perkusistą wszechstronnym, interesuje się praktycznie wszystkimi stylami muzyki – od bluesa po nowoczesny jazz, nie stroniąc od muzyki popularnej oraz fusion i World Music. Rozwija również swoje umiejętności ucząc się gry na różnych instrumentach perkusyjnych z całego świata. Urodzony w 1969, edukację muzyczną rozpoczął w 1983 w Liceum Muzycznym w Bydgoszczy, które ukończył w 1988 roku z wyróżnieniem. Jest absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach (1988 – 1992). Profesjonalną karierę rozpoczął w Kwintecie Jana ?Ptaszyna? Wróblewskiego (1987). Później współpracował m.in. z Garrisonem Fewellem, Nicolasem Simionem, Joachimem Menclem, Piotrem Wojtasikiem (CD pt. “Lonely Town” zostało uznane przez czytelników czasopisma ?Jazz Forum? Płytą Roku 1995), Mieczysławem Szcześniakiem, Kubą Stankiewiczem, Lorą Szafran, Karolem Szymanowskim, Brandonem Furmanem i Jackiem Niedzielą, Tomaszem Stańko, Krzysztofem Herdzinem i z wieloma innymi. Grał również z takimi muzykami, jak Mike Minieri, Garrison Fewell, Pete Lockett, Rick Margitza, John Gross, Samuel Torres, Nicolas Simion, Paul Imm, Ed Schuller, Darek Oleszkiewicz, Vadim Brodski, Amir Gwirtzman, Hermine Deurloo, Zbigniew Namysłowski, Tomasz Szukalski, Ewa Bem, Lora Szafran, Hanna Banaszak, Ewa Uryga, Anna Maria Jopek, Krystyna Stańko, Tomasz Stańko, Marek Napiórkowski, Artur Lesicki, Maciej Grzywacz, Jarosław Śmietana, Big-Band Wiesława Pieregorólki, All Stars Big-Band Złota Tarka.

Brał udział w wielu festiwalach jazzowych w różnych krajach. Grał na prawie wszystkich scenach Polski, a za granicą – np. w słynnych klubach USA – Birdland w Nowym Jorku oraz Blues Alley w Waszyngtonie.