Kto jeszcze pamięta tzw. promocję miasta w Kurierze Ratuszowym musi dostrzec postęp, jaki  się dokonał w dziedzinie PR i marketingu za przyczyną mediów społecznościowych. 

Radny Jarosław Wenderlich (PiS) zapytał prezydenta Rafała Bruskiego, ile miasto i podległe mu instytucje wydają rocznie na reklamy w portalach społecznościowych w ostatnich trzech latach, prosząc o zestawienie wydatków na Facebooka, Naszą Klasę i inne portale społecznościowe.

Otrzymał informację zbiorczą, bez wyszczególnienia nazw portali.

W 2016 roku bydgoski ratusz, Miejskie Centrum Kultury, Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny i Teatr Polski na reklamy w portalach społecznościowych wydały ponad 32 tys. zł. Najhojniejszy był Urząd Miasta Bydgoszczy, który na reklamy przeznaczył 20 953 zł. Teatr Polski na promocję swoich wydarzeń wydał 9 108 zł, BPPT 1400 zł, a MCK tylko 841 zł.

Wydatki na reklamę z roku na rok rosną. W 2015 roku wyniosły one łącznie ponad 18 tys. zł. W tym roku przekroczyły już kwotę 8 tys. zł.