Postęp robót od wmurowania kamienia węgielnego sprzed ponad pół roku jest imponujący. Budynek wznosi się ponad 20 metrów nad poziomem ulicy Dworcowej. Niektóre perony już lśnią czystością, a część historycznych zabudowań lśni nową farbą i zachwyca odrestaurowanymi detalami. Po rumowisku z lata ubiegłego roku nie ma śladu.
W budynku głównym dworca trwają ostatnie prace przy konstrukcji obiektu. Zakończona została modernizacja elewacji budynku międzyperonowego i realizowane są wewnętrzne roboty wykończeniowe. Peron IV już zaprasza podróżnych do wsiadania do pociągów.
Nowy, bardziej funkcjonalny dworzec będzie miał powierzchnię użytkową ponad 6 tys. m kwadratowych i kubaturę przekraczającą 40 tys. m sześciennych. Pod względem pojemności będzie ponad trzykrotnie większy od starego. Szkło użyte na pokrycie fasady obiektu wystarczyłoby do przykrycia trzech basenów olimpijskich. Pasażerowie będą mogli kupić wszystko co przydatne w podróży. Na terenie dworca będą dostępne, między innymi: sklepik spożywczy, księgarnia, salonik prasowy, bistro, kawiarnia, a także apteka, drogeria, kwiaciarnia, sklep GSM i totalizator sportowy.
Całościowy koszt projektu to ok. 197 mln zł, z czego ok. 120 mln pochodzi z budżetu UE. Oddanie dworca do użytku planowane jest w IV kwartale tego roku.
Więcej zdjęć: TUTAJ