Rada Miasta Bydgoszczy przyjęła dzisiaj nową zasadę swojego funkcjonowania. Co dwa miesiące na sesji dyrektor Oddziału Bydgoszcz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Jagodziński będzie radnym udzielać aktualnej informacji, dotyczącej postępów w realizacji budowy trasy ekspresowej S5 na odcinku od Nowych Marz do Mielna przy granicy naszego województwa z regionem wielkopolskim.

Dyrektor Jagodziński poinformował, że od 2006 r. prace dotyczące trasy S5 ciągle idą naprzód i nikt ich nie wstrzymał. Aktualnie realizowane są rozszerzone badanie geologiczne. Liczący 129 km odcinek trasy został podzielony na pododcinki: Nowe Marzy – węzeł Dworzysko, węzeł Dworzysko – Aleksandrowo, Aleksandrowo – Białe Błota, Białe Błota – Szubin, Szubin – Jaroszewo, Jaroszewo – Biskupin, Żnin – Gniezno. Koszt całości szacowany jest na 5 mld 244 mln zł, choć dyr. Jagodziński wyraził nadzieję, że po rozstrzygnięciu przetargów okaże się, że cena ta będzie niższa.

Do końca października ma zostać przeprowadzona weryfikacja koncepcji programowej. W okresie styczeń – czerwiec 2014 r. przeprowadzane będą m.in. analizy akustyczne tak, aby w sierpniu 2014 r. można było rozpocząć procedury przetargowe na roboty budowlane według zasady projektuj i buduj. Przy takim harmonogramie dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA przewiduje, że prace przy budowie powinny rozpocząć się od marca/kwietnia 2016 r., a zakończenie inwestycji powinno nastąpić w lutym 2018 r.

Na wniosek prezydenta Rafała Bruskiego dyrektor Jagodziński obiecał, że za dwa miesiące w kolejnej informacji przedstawi dokładny opis, jak nasze miasto będzie skomunikowane z trasą S5. Prezydent zwrócił uwagę, że na Bydgoszczy ciążyć będzie obowiązek skomunikowania miasta z S5 ul. Grunwaldzką. Przewodniczący Rady Miasta Roman Jasiakiewicz zaapelował do dyr. Jagodzińskiego, aby ten informował radnych o wszelkich zagrożeniach, gdyby takie dla trasy S5 się pojawiły.

Dyrektor Mirosław Jagodziński zaznaczył, że w strukturze Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pełni funkcję na szczeblu realizacyjnym, operacyjnym, a nie strategicznym.