Zapowiada się na spektakularny sukces. To jedna z największych produkcji na scenie bydgoskiej opery. W zawrotnym tempie będą się zmieniać dekoracje. Po raz pierwszy tancerze uniosą się nad sceną. Na widzów czekają przepiękne, wprowadzające w baśniową aurę dekoracje, a przede wszystkim tancerze w nieziemskiej urody kostiumach.
Jak zdradził szef Opery Nova, artysta przygotowujący choreografią uszanował prośbę, by bydgoski ?Dziadek do orzechów? był osadzony w polskiej obyczajowości świąt Bożego Narodzenia. Maciej Figas nie chciał dopuścić do tego, by bydgoska inscenizacja poddała się tendencji do uwspółcześniania tego baletu albo osadzania go w tradycji zupełnie obcej polskiej kulturze.
Autorem kompozycji tanecznej jest wybitny kanadyjski tancerz, baletmistrz i choreograf, Paul Chalmer. ?Dziadek do orzechów? był pierwszym baletem, w którym występował, więc artysta darzy go dużym sentymentem. Żartobliwie twierdzi, że zna każdą jego nutę. Stworzona przez Chalmera choreografia jest niezwykle interesująca, ale jednocześnie bardzo wymagająca technicznie.
Kostiumy zaprojektowała Agata Uchman. Uszyto ich prawie 250. Oprócz strojów wykonano dla tancerzy wielkie maski głów myszy, małp i innych zwierząt. Taniec w nich nie jest łatwy, bo ograniczają pole widzenia i utrudniają oddychanie.
Dekoracje do przedstawienia są autorstwa bydgoszczanina, Mariusza Napierały. Dla Opery Nova przygotowywał on scenografie do ?Pana Twardowskiego?, ?Kopciuszka?, współpracował przy ?Fascynacjach? i ?Magicznych zabawkach?. Po obejrzeniu projektu dekoracji do ?Dziadka do orzechów? Maciej Figas uznał, że spektakl będzie niezmiernie ciekawy również pod względem wizualnym. Reżyserem światła jest Jordan Tuinman. Efekty pracy Holendra bydgoszczanie mogli podziwiać w ?Fascynacjach?.
W partii Klary wystąpią Marta Kurkowska i Natalia Ścibak, zaś w roli Dziadka do orzechów/Księcia Paweł Nowicki i Tomasz Siedlecki. A za pulpitem dyrygenckim stanie Maciej Figas.