Trwają roboty przy ostatnim etapie budowy II etapu Trasy Uniwersyteckiej.

Umowa między miastem a Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów „Kobylarnia” na budowę przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej podpisana została 10 kwietnia 2017 roku i temu aktowi towarzyszył wtedy duży optymizm. - Liczę na to, że wykonawca, z którym podpisujemy umowę, sprawnie zrealizuje wszystkie prace, starając się ograniczyć utrudnienia do niezbędnego minimum – powiedział wówczas podczas konferencji prasowej prezydent Rafał Bruski. - Mogę zapewnić pana prezydenta i mieszkańców, że dotrzymamy terminu i latem przyszłego roku trasa będzie gotowa – obiecał po podpisaniu umowy wiceprezes PBDiM „Kobylarnia” Michał Niemyt.

Tymczasem realizacja inwestycji przedłużyła się z różnych powodów. Do dzisiaj umowa sprzed dwóch lat była kilkanaście razy aneksowana. Największy galimatias powstał podczas przebudowy ulicy Glinki i przy przejęciu przez wykonawcę nieruchomości zajmowanych przez Tartak Bydgoszcz. Jednak teraz,  pod koniec marca 2019, inwestycja, która miała być zrealizowana latem 2018 roku, weszła w fazę finałową.

Aktualnie na odcinku między wiaduktem i ul. Ujejskiego nawożony jest grunt, na którym powstanie dojazd do wiaduktu od strony północnej. Dobiega końca modernizacja północnej jezdni al. Jana Pawła II. Natomiast na północnej jezdni al. Jana Pawła II wykonywane są elementy podbudowy i w przyszłym miesiącu wykonawca zaplanował układanie warstw bitumicznych.  Ten odcinek powinien być przejezdny w kwietniu. Wiadukt wraz z dojazdami ma być gotowy latem. 

Wiadomo, że przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej nie będzie kosztować 29,7 mln jak to określono kontrakcie. "Kobylarnia" podnosi, że przeprowadzenie inwestycji kosztować ją będzie więcej niż to można było przewidzieć przy podpisywaniu umowy z miastem. Wskazuje  nie tylko na opóźnienie związane z przedłużającą się eksmisją tartaku, ale przede wszystkim m.in.  na wzrost cen materiałów, kosztów robocizny i ogólnie sytuację na rynku budowlanym, a także wykonanie robót zwiększonych i dodatkowych.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji pomiędzy ulicami Wojska Polskiego i Ujejskiego zbudowana został nowa dwujezdniowa ulica. Wzniesiono wiadukt nad al. Jana Pawła II.  Zmodernizowana została ulica Glinki do skrzyżowania z ul. Magnuszewską. Zmodernizowana została też południowa jezdnia al. Jana Pawła II i powstały łącznice umożliwiające zjazd z al. Jana Pawła II w kierunku Trasy Uniwersyteckiej. Wzdłuż trasy powstały chodniki, droga rowerowa i nowe przystanki autobusowe.  

Miasto i Kobylarnia są przekonani, że kierowcy pojadą nową arterią  w wakacje tego roku.

Sprawdziliśmy stan realizacji inwestycji na dzień 23 marca. Widać, że budowa przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej jest już na ukończeniu, ale trochę roboty do wykonania jeszcze zostało...