Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny podpisał umowę z firmą Markomedia.pl na okres kolejnego roku.
1 lipca br. roku prezes Andrzej Półgrabski podpisał umowę z Marcinem Kowalskim „prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą Markomedia.pl Marcin Kowalski” na „usługi doradztwa i konsultacji”. To oznacza, że były dziennikarz „Gazety Wyborczej” zarobi w Bydgoskim Parku Przemysłowo -Technologicznym następne 36 tys. zł.
Poprzednio umowa z Marcinem Kowalskim została zawarta na okres do 30 czerwca. Zapytaliśmy, jakie korzyści odniosła bydgoska firma komunalna z z usług firmy Markomedia? (Dla przypomnienia, umowa zobowiązywała m.in. do doradztwa w zakresie „budowania wizerunku” i „kreowania wydarzeń” oraz do redagowania i adiustowania komunikatów prasowych.)
- Nasza dotychczasowa współpraca przebiegała w sposób satysfakcjonujący. Markomedia.pl wywiązała się z działań objętych zakresem poprzedniej umowy - poinformowała nas specjalista ds. marketingu Monika Lewandowska, która odpowiada w BPPT za kontakty z mediami.
Wyjaśniła też (choć o to nie pytaliśmy), dlaczego podwładni Andrzeja Półgrabskiego nie są w stanie sami redagować komunikatów prasowych, tylko trzeba w tym celu zatrudnić osobę z zewnątrz. - Realizujemy projekt unijny, dlatego część naszych pracowników zaangażowanych wcześniej w działania marketingowe BPPT otrzymała nowe obowiązki związane z tym projektem. Niezbędne jest więc wsparcie zewnętrznej firmy - tłumaczy Monika Lewandowska.
Faktycznie, od 1 listopada 2017 roku bydgoska spółka realizuje projekt „Fair Park”, którego celem jest promocja terenów inwestycyjnych zlokalizowanych na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego i pozyskanie nowych inwestorów. Tak się jednak składa, że pierwszą umowę z Marcinem Kowalskim prezes Andrzej Półgrabski podpisał już 28 sierpnia 2017 roku.
Nie był zresztą odosobniony. 28 sierpnia 2017 roku umowy z byłym dziennikarzem „Gazety Wyborczej” podpisali także prezesi trzech innych spółek komunalnych: KPEC-u i ProNatury z Bydgoszczy (każda opiewała na kwotę 3.690 zł brutto miesięcznie) oraz ZEC-u z Inowrocławia (2.091 zł brutto miesięcznie). Wszystkie na okres jednego roku.
Prezes bydgoskiego MWiK-u jest indywidualistą i wprawdzie też podpisał umowę z Markomedia na rok, ale od 1 stycznia 2018 roku.
Nowa umowa podpisana z Marcinem Kowalskim przez prezesa BPPT również została zawarta na okres 12 miesięcy (do 30 czerwca 2019 roku). Jej warunki nie uległy zmianie (3.690 zł brutto co miesiąc).
Wkrótce okaże się, czy inne spółki komunalne zawrą nowe umowy z firmą byłego dziennikarza „Gazety Wyborczej”. Nie ulega jednak wątpliwości, że wszędzie „współpraca przebiegała w sposób satysfakcjonujący”.