Sponsoring tytularny rozgrywek Ekstraligi Żużlowej przez Grupę Enea to jeden z elementów strategii marketingowej, w której naczelne miejsce zajmuje speedway. Firma pojawiła się na żużlowych arenach w tym sezonie obejmując funkcję sponsora generalnego Reprezentacji Polski na żużlu, sponsora tytularnego dwóch turniejów z cyklu Speedway Grand Prix: w Toruniu i w Gorzowie oraz głównego sponsora Meczu Polska kontra Reszta Świata.

- Naszym celem w sezonie 2011 było rozpoznanie potencjału sportu żużlowego dla wzmocnienia pozycji rynkowej marki ENEA. Udało nam się przeprowadzić kilka efektywnych działań, z których jesteśmy zadowoleni. Naszą ambicją jest rozwój polskiego żużla, stąd decyzja o rozpoczęciu współpracy z Ekstraligą Żużlową i kontynuacja współpracy z Reprezentacją Polski. Chcemy realnie przyczynić się do rozpropagowania tej dyscypliny w kraju, również poza ośrodkami żużlowymi. Nie będzie to łatwe, ale jest możliwe, wymaga tylko dobrych pomysłów, współpracy i konsekwencji w działaniu. Dzisiaj polski żużel potrzebuje wsparcia, bo nie mamy w kraju drugiej dyscypliny, w której od lat odnosimy tak spektakularne sukcesy – powiedział Paweł Oboda, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej ENEA S.A.

Teren aktywności biznesowej Grupy ENEA w dużej mierze pokrywa się z żużlową mapą Polski, a w większości przypadków kibice drużyn Ekstraligi to klienci Grupy ENEA. Dlatego też głównym celem działań marketingowych realizowanych w ramach sponsoringu tytularnego Ekstraligi będzie pozycjonowanie Grupy ENEA jako strategicznego partnera sportu żużlowego. Działania marketingowe i promocyjne, realizowane w ramach kontraktu, będą zmierzały w kierunku zwiększenia zainteresowania Ekstraligą jako produktem sportowym.
Pozyskanie sponsora tytularnego przez Ekstraligę Żużlową jest kolejnym krokiem ku profesjonalizacji ligi pod kątem marketingowym. W ramach umowy Grupa ENEA otrzyma pakiet reklamowy rozgrywek Ekstraligi, które w sezonie 2012 relacjonowane będą na antenach TVP Sport. Sezon 2012 będzie pierwszym, w który Grupa ENEA zadebiutuje jako sponsor tytularny rozgrywek, a jednocześnie będzie to pierwszy sezon od czasu powołania Ekstraligi Żużlowej, w którym do rywalizacji o Drużynowe Mistrzostwo Polski przystąpi aż 10 zespołów. To tej pory w rozgrywkach na najwyższym szczeblu rywalizowało 8 zespołów.

- Cieszę się, że Grupa ENEA wybrała Polski Związek Motorowy oraz Ekstraligę Żużlową, jako partnerów strategicznych w obszarze marketingu sportowego. Jestem przekonany, że wejście Grupy ENEA jako sponsora strategicznego najlepszej na świecie reprezentacji żużlowej, najlepszych zawodników i teraz najsilniejszej ligi żużlowej to słuszna decyzja. Wierzę, że współpraca rozpoczęta w sezonie 2011 przyniesie sponsorowi jak i rozgrywkom ligowym wymierne korzyści. Polski żużel jest dziś bardzo silny pod względem sportowym i mam nadzieję, że współpraca z takim sponsorem jak Grupa ENEA przyczyni się do jeszcze większej profesjonalizacji tego sportu. Wierzę, że wspólnie uda nam się wykreować produkt, którym zainteresowani będą kibice w całej Polsce ? powiedział Prezes PZM Andrzej Witkowski.

W lutym 2012 podczas wspólnej konferencji przedstawiciele Grupy ENEA oraz PZM i Ekstraligi Żużlowej przedstawią szczegółowy plan współpracy sponsora tytularnego z Ekstraligą. Przedstawiony zostanie ponadto logotyp rozgrywek ENEA Ekstraliga oraz plan działań marketingowo- promocyjnych związany z popularyzacją ENEA Ekstraligi.