Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydała decyzję środowiskową dla rozbudowy trasy W-Z.

Trasa W-Z w Bydgoszczy to ciąg ulic od węzła zachodniego do planowanego węzła wschodniego na styku z ulicą Fordońską: Witolda Pileckiego, Artyleryjska i Kamienna.

W ostatnich latach opracowana została wielowariantowa koncepcja rozbudowy tej trasy do układu dwujezdniowego. Początkowo przygotowane zostały 3 warianty. 3 lata temu powstał dodatkowy czwarty wariant, uwzględniający wiele zgłoszonych do niego uwag. Do tego wariantu przychyliła się również Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, uznając go za najbardziej zasadny.

W wydanej decyzji RDOŚ wskazała konieczność powstania wielu rozwiązań chroniących środowisko zarówno na etapie prac budowlanych jak i po zakończeniu inwestycji. Wybrany wariant zakłada oprócz dobudowania drugiej jezdni między innymi budowę dwupoziomowych skrzyżowań na połączeniu trasy z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Przewiduje się budowę drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesy.

Opracowanie objęło także węzeł wschodni, czyli połączenie drogowe ulic Kamiennej i Lewińskiego wraz z przyległymi ulicami. Dzięki tej inwestycji kierowcy korzystający z Trasy W-Z i ulicy Lewińskiego nie będą musieli pokonywać przejazdów kolejowych. Projektowany węzeł ułatwi też wyjazd z ul. Spornej na Fordońską.

Zmodernizowana trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego, po której będzie można poruszać się z prędkością do 70 km/h. Cała trasa docelowo będzie miała długość 8,6 km. Budowana będzie etapami. W pierwszej kolejności planowana jest realizacja około 1,5-kilometrowego odcinka pomiędzy Gdańską i Wyszyńskiego. Dla tej części zadania zlecone zostaną projekty architektoniczno-budowlane i techniczne.

W budżecie miasta na budowę Trasy W-Z zarezerwowana jest kwota  250 tysięcy złotych.

Źródło: ZDMiKP