Dzisiaj na konferencji prasowej w ratuszu zaprezentowane zostały założenia przebudowy ul. Kujawskiej od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Prezydent Rafał Bruski, co do koncepcji i zakresu projektowanej inwestycji zapowiedział konsultacje społeczne. – Zgłoszone uwagi zostaną przekazane projektantom po to, aby móc wypracować najlepsze rozwiązanie ? wyjaśnił prezydent.

Założenia do projektu przedstawił Włodzimierz Hałas, projektant branży drogowej. Inwestycja obejmować będzie:

  • budowę linii tramwajowej w ul. Kujawskiej łączącej rondo Kujawskie z rondem Bernardyńskim,
  • przebudowę rond Bernardyńskiego i Kujawskiego
  • rozbudowę ulic: Wały Jagiellońskie, Toruńska, Bernardyńska, Kujawska,
  • przebudowę kolizji uzbrojeń oraz budowę infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania dróg.

Na ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas. Z ronda Kujawskiego torowisko zostanie od razu wyprowadzone w ul. Solskiego z uwagi na inną planowaną inwestycję, czyli budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulic: Solskiego, Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej. Zlikwidowana zostanie natomiast pętla przy ul. Karpackiej, ponieważ jej dalsze istnienie jest niemożliwe w tym miejscu z uwagi na konieczność obniżenia samego ronda. W dalszych planach jest modernizacja pętli przy ul. Magnuszewskiej.

W ramach projektu związanego z budową linii tramwajowej na ul. Kujawskiej przebudowana zostanie także ul. Bernardyńska. Po jej wschodniej stronie wybudowany zostanie układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi położonymi na nabrzeżu Brdy.

Szacunkowy koszt inwestycji wynosi ok. 100 mln zł. ? Projekt w IV kwartale tego roku powinien być gotowy. W zakresie infrastruktury tramwajowej dla nas ta inwestycja jest na pierwszym miejscu przy ubieganiu się o środki unijne. W przyszłym roku możemy zaczynać. Kwota ta nie obejmuje kosztu zakupu ewentualnego zakupu nowego taboru tramwajowego, jednak przy każdej aplikacji zawierać będziemy taki koszt ? poinformował prezydent Rafał Bruski. ? Unia Europejska kładzie w nowej perspektywie finansowej nacisk na transport szynowy, dlatego uważam, że szanse na współfinansowanie tej inwestycji z Unii są duże. Dotychczasowe deklaracje zarówno strony rządowej, jak i samorządu województwa, wskazują, że w nowej perspektywie poziom wkładu własnego samorządów do inwestycji ma być możliwie jak najmniejszy. Spodziewam się, że nie wyniesie więcej niż 15 proc. ? dodał prezydent.