Konspekt lekcji został przygotowany przez wykładowców Instytutu Kulturoznawstwa WSG: Marcina Kowalczyka, Marka Chamota i Bognę Blachowską.
Zaniedbanie tej sfery spowodowało spadek liczby czynnych uczestników kultury. Tymczasem edukacja taka jest najważniejszą sferą kształcenia i wychowania, decydującą o przyszłym poziomie rozwoju całego społeczeństwa polskiego, a tym samym ma wpływ na naszą pozycję w Europie. Jedną z podstawowych form aktywizacji młodzieży bydgoskich szkół średnich i gimnazjów jest projekt ?Alfabet kultury?.
Realizacja projektu polega na przeprowadzaniu specjalnych lekcji pod nazwą “Alfabet kultury”, opracowanych i prowadzonych przez wykładowców Instytutu Kulturoznawstwa Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Forma lekcji jest bardzo atrakcyjna i ma charakter interaktywny. Ma zapoznać z podstawowymi pojęciami ze sfery współczesnej kultury i zainspirować młodzież do tworzenia własnego alfabetu kultury.
Młodzieżowe propozycje własnych, autorskich haseł do “kulturalnego alfabetu” zostaną zebrane i opracowane przez kulturoznawców WSG i ogłoszone podczas Bydgoskiego Kongresu Kultury.