Lewica Razem apeluje do radnych bydgoskiej Rady Miasta o głosowanie przeciwko planowanym podwyżkom cen biletów w proponowanej przez prezydenta Rafała Bruskiego wersji. Uważa, że wzrost cen biletów komunikacji miejskiej powinien być niższy, natomiast wzrost cen za bilety w strefie płatnego parkowania zdecydowanie wyższy!

Lewica Razem ogłosiła dzisiaj podczas konferencji prasowej stanowisko wobec zapowiedzianej przez prezydenta Rafała Bruskiego podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej i w strefie płatnego parkowania. Stanowisko partii ogłosił Daniel Kaszubowski. - Rozumiemy, że podwyżki w związku z tym, co się dzieje w Polsce i na świecie muszą w pewnym momencie nastąpić - stwierdził lider Lewicy Razem, ale jednocześnie zaznaczył: - Miastu powinno zależeć przede wszystkim na użytkownikach transportu zbiorowego, a niekoniecznie w tym samym stopniu na użytkownikach pojazdów indywidualnych, którzy miastu jakkolwiek sprawiają większe problemy - dodał Kaszubowski i wskazał źródło problemów i sposób wyjścia  z nich: - Wiemy o korkach, które są coraz większe, wiemy o szkodliwym działaniu samochodów, w związku z czym transport powinien mieć priorytet.

Po takim postawieniu sprawy, liderzy Lewicy Razem stwierdzili, że nie zgadzają się ze skalą proponowanych podwyżek. Ich zdaniem podwyżki w strefie płatnego parkowania powinny być wyższe, a podwyżki biletów komunikacji miejskiej niższe.

W tej sytuacji Lewica Razem przedstawiła własne propozycje podwyżek:

  • ustalenie ceny biletu sieciowego w kwocie 99 złotych (teraz 88 zł, propozycja prezydenta Rafała Bruskiego - 108 zł)
  • ustalenie ceny biletu 20-minutowego w wysokości 1/3 ceny biletu godzinnego, lub zaokrąglenie jej do maksymalnie 2 zł (teraz w Bydgoszczy nie ma takiego biletu, prezydent Rafał Bruski proponuje  cenę 3 zł)

Lewica Razem postuluje podwyższenie cen biletów w strefie płatnego parkowania:

  • wzrost o 100 zł planowanej podwyżki kary za brak ważnego biletu parkingowego, do kwoty 300 zł (teraz 50 zł, prezydent Rafał Bruski proponuje 200 zł)
  • wzrost do 5 zł za pierwszą godzinę i 6 złotych za drugą godzinę, wartości opłaty za postój w strefie A (teraz odpowiednio 3 zł i 3,6 zł; prezydent Rafał Bruski proponuje wzrost odpowiednio do 3,8 zł i do 4,5 zł)
  • wzrost do 4 złotych za pierwszą godzinę i 5 zł za drugą godzinę wartości opłaty za postój w strefie B (teraz odpowiednio 1,5 zł i 1,8 zł, prezydent Rafał Bruski proponuje odpowiednio 2,6 zł i 3,1 zł)

Zdaniem Lewicy Razem podwyżka cen proponowana przez ich partię pozwoli na zmniejszenie dysproporcji w traktowaniu osób korzystających w Bydgoszczy z transportu indywidualnego i zbiorowego.