Pierwszym etapem akcji jest kampania w oparciu o billboardy. Plakaty, na których zobaczymy logotyp Bydgoszczy i logotyp firmy działającej w Bydgoszczy, pojawią się wzdłuż głównych traktów komunikacyjnych prowadzących przez miasto. Ponadto realizowana będzie ogólnopolska kampania internetowa na portalu ?Wyborcza.biz? w zakładce ?Firma?. O kampanii można też będzie dowiedzieć się poprzez specjalną zakładkę na stronie głównej portalu miasta bydgoszcz.pl oraz w mediach społecznościowych.
Partnerami kampanii (potwierdzonymi na dzień 13 września) są: Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz SA, Cukiernia Sowa, Unilever Polska Sp. z o.o., Neupack Polska Sp. z o.o., Jabil Global Services Poland Sp. z o.o., Tyco Electronics Sp. z o.o., IMS Polska Holding Sp. z o.o., SDL Bydgoszcz, Alcatel-Lucent Polska Sp. z o.o., Frosta Sp. z o.o., Abramczyk Sp. z o.o., Asseco Poland SA, Atos IT Services Sp z o.o.
Kampanię reklamową sfinansują mieszkańcy Bydgoszczy za pośrednictwem Wydziału Promocji, Obsługi Mediów i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta. Dzisiaj na konferencji prasowej prezydent Rafał Bruski poinformował, że chodzi o wypromowanie marki Bydgoszczy i marek wybranych firm, które już obecnie w naszym mieście kojarzone są z sukcesem. Akcja reklamowa potrwa do końca roku. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że logotyp miasta będzie elementem stałym reklamowej kampanii, a co dwa tygodnie zmieniać się będą logotypy firm bardziej na kampanii może skorzystać nasze miasto. W pierwszych dwóch tygodniach kampanii promowane będą dwie bydgoskie firmy: Cukiernia Sowa i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
- Efekt jest wspólny. Jeden plus jeden równa się trzy, dzięki dobrej współpracy samorządu i przedsiębiorców. W wielu kwestiach potrzebne są wspólne działania i myślę, że korzyści są wspólne – ocenił prezydent Rafał Bruski.
- Cieszę się, że w ogóle dochodzi do takiej akcji. Była już umowa z panem Grześkowiakiem, jak jeszcze był wiceprezydentem miasta Bydgoszczy, że PESA dodaje do swojej nazwy napis BYDGOSZCZ. Naszym zadaniem jest czuć się odpowiedzialnym za miasto i losy miasta oraz jego mieszkańców, bo zatrudniamy 3 tys. pracowników, a wiele tysięcy związanych jest z nami umowami handlowymi jako dostawcy. A mieszkańcy nie do końca wiedzą, co to jest PESA – zauważył prezes PES-y, Tomasz Zaboklicki, towarzyszący prezydentowi Bruskiemu podczas konferencji prasowej i ocenił, że taka akcja jest konieczna, bo nawet mieszkańcy Bydgoszczy niekiedy, nie wiedzą, o czym przekonał się w Gdańsku, że np. Cukiernia Sowa jest firmą bydgoską.
Prezes Zaboklicki wskazał, że konieczna jest budowa tożsamości i dumy z miasta i firm, które w Bydgoszczy prosperują. – Hasło 1+1=3 zobowiązuje nie tylko samo miasto do wspierania przedsiębiorstw, ale i przedsiębiorstwa do wspierania miasta. Będąc za granicą zawsze wspominamy o mieście, nasze filmy reklamowe zawsze zaczynają się od migawek związanych z miastem, o co zadbał w naszej firmie Maciej Grześkowiak – poinformował.
- Mamy wspaniałe firmy informatyczne, obsługujące zlecenia na całym świecie, mamy firmy serwisowe, które obsługują pół Europy w serwisowaniu sprzętu elektronicznego, co trzecie opakowanie papierowe w Polsce jest produkowane w Bydgoszczy w firmie Neupack, mamy świetne firmy, zajmujące się przetwórstwem ryb, znana jest szczególnie w tym roku marka panów Abramczyków, która przygotowała z miastem wspaniałe Święto Ryb – wyliczał prezydent Bruski sukcesy bydgoskich firm. – Największą wartością kampanii jest pokazanie, że tak wspaniałe firmy na terenie Bydgoszczy znalazły swoje miejsce, rozwijają się – dodał.
Billboardy już pojawiły się na głównych szlakach transportowych miasta. – Chodzi o to, aby każdy przejeżdżający przez miasto taką wiedzę nabywał i przede wszystkim wyciągał z niej wnioski i zainteresował się Bydgoszczą jako świetnym miejscem lokowania inwestycji – wyjaśnił prezydent Bruski i dodał, że jak efekty akcji będą pozytywne będzie ona rozszerzona na cały kraj.