Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej zakończył procedurę przetargową i wyłonił operatora jedenastu linii autobusowych w latach 2023-2031.
Do przetargu, na obsługę 11 linii autobusowych w Bydgoszczy zgłosiło się 4 oferentów. Zwyciężyła firma Mobilis, która wyceniła realizację zadania na prawie 27 mln zł w 2023 roku .W kolejnych latach stawki będą waloryzowane o wskaźnik inflacji i paliwowy. Zwycięska firma będzie świadczyć usługi do 2031 roku. Nowy operator będzie musiał zakupić około 50 nowych pojazdów.
Przewoźnik, będzie obsługiwał od 2023 roku autobusowe linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85. Do obsługi tych tras potrzebnych jest 45 pojazdów. Tabor liniowy ma składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich. Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów. Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych. Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Autobusy muszą być fabrycznie nowe.
W Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 operatorów: MZK Bydgoszcz – 36 linii i Irex-Trans - 11 linii, który od 2023 roku zastąpi firma Mobilis.