ZUS uruchomił kolejną usługę - telefoniczną rezerwację wizyty w wybranej przez siebie placówce ZUS. Spotkanie z ekspertem można zarezerwować w dogodnym dla siebie terminie. To kolejne ułatwienie, które zwiększy bezpieczeństwo obsługi klientów w czasie stanu epidemii.

Od dzisiaj, 20 listopada, klienci ZUS mogą umawiać się telefonicznie na spotkanie z ekspertem w wybranej przez siebie placówce ZUS. To nowe udogodnienie, szczególnie dla tych osób, które nie mają założonego profilu na Platformie Usług Elektronicznych. – Możliwość umawiania wizyt na konkretny dzień i godzinę była dostępna w ZUS już od dawna. Jednak z rezerwacji wizyty mogli skorzystać klienci, którzy mieli swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz wizytę zarezerwuje każdy, niezależnie od tego, czy ma już konto na PUE. - informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Aby umówić wizytę w jednej z placówek Oddziału ZUS w Bydgoszczy, należy zadzwonić pod numer 523 418 126.

Podczas rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS oraz podać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu zostania wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.

Ważna informacja dla osób, które będą rezerwować terminy wizyt telefonicznie. Na spotkanie w ZUS można umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.  - Z naszym ekspertem można także porozmawiać on-line bez wychodzenia z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę. Z tego rozwiązania w naszym regionie skorzystało do tej pory 370 osób.- informuje Krystyna Michałek.