Noc Reklamożerców to unikalna w skali całego świata impreza filmowa, złożona z projekcji starannie wyselekcjonowanych reklam. Obok festiwalu w Cannes to największe międzynarodowe święto reklamy organizowane od ponad 30 lat, w 40 krajach.
W tym roku w Polsce Noc Reklamożerców odbędzie się po raz 22., a w Multikinie po raz 11! Co ważne tym razem po raz pierwszy dla polskich Reklamożerców program zostanie wyemitowany nie jak dotychczas z DVD, lecz z cyfrowych plików (DCP) z wykorzystaniem nowoczesnych, kinowych projektorów cyfrowych! W tym roku na uczestników czeka bardzo bogaty program, dzięki któremu w trakcie jednej nocy będą mogli zobaczyć prawie 300 reklam.
W wydarzeniu mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 18 lat. Multikino tak samo, jak w ubiegłych latach przygotowało dodatkowe atrakcje. W salach odbędą się konkursy z nagrodami, a w kinowych barach na Reklamożerców będą czekały specjalne oferty – wybrane przekąski oraz napoje będą w atrakcyjnych cenach.
Na Noc Reklamożerców mamy podwójne zaproszenie. Aby je zdobyć, wystarczy przesłać na nasz adres: konkurs@bydgoszcz24.pl odpowiedź na pytanie: Kto w historii reklamy uchodzi za pierwszego agenta reklamowego? Konkurs trwa do poniedziałku, 11 listopada br. do godz. 21.45. W tym miejscu 15 minut później podamy nazwisko zwycięzcy. Podwójne zaproszenie będzie do odebrania w redakcji w godz. 10-16.
Rozstrzygnięcie konkursu. Prawidłowa odpowiedź brzmi: Uważa się, że pierwszym, który rozpoczął działalność reklamową był w 1843 r. w Filadelfii Volney Palmer. Podwójne zaproszenie na Noc Reklamożerców wygrał p. Andrzej Flasiński. Zaproszenie jest do odebrania w redakcji przy ul. Dworcowej 39/7 od jutra w godz. 10-16.
Program Nocy Reklamożerców 2013:
- 5 godzin superzabawy
- prawie 300 reklam z 50 państw
- po raz pierwszy reklamy w cyfrowej jakości (program gramy z cyfrowych plików, z wykorzystaniem cyfrowych projektorów kinowych)
- wielkie kino w reklamie: Nowa Fala, Kino Drogi, James Bond
- kraje Europy Środkowej wciąż w awangardzie kreatywności: Ukraina, Białoruś, Rosja, Kazachstan, Węgry, Serbia i Słowacja
- pierwszy raz wśród reklamożerców: Belize i Jamajka
- George Clooney nie reklamuje tylko Nespresso
- pomimo dramatycznych wydarzeń Egipt nadal oazą kreatywności
- eksplozja humoru w reklamach australijskich i nowozelandzkich
- wspaniałe produkcje reklamowe prezentowane przez Advertising Producers Association
- to było tak niedawno, czyli reklama rosyjskiej kiełbaski Cherkashin
- niezminnnie klasyka reklamożerców: Bob i jego Fiat 131, duuuuża butelka Perrier i muchobójczy Super Timor i zaraźliwa czekolada Leo