W sali koncertowej Collegium Copernicanum UKW miały miejsce promocje doktorskie i habilitacyjne. Wzięli w nich udział przedstawiciele władz uczelni, promotorzy i wypromowani naukowcy, studenci i rodziny bohaterów uroczystości.
Życzenia dalszej pomyślności w pracy naukowej i szczęścia w życiu osobistym złożył naukowcom, odbierającym dzisiaj tytuł doktora habilitowanego bądź doktora, rektor UKW prof. dr hab. Janusz Ostoja-Zagórski. Po nim głos zabrał
prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą UKW, prof. dr hab. Sławomir Kaczmarek, który przedstawił ostatnie osiągnięcia uczelni w zakresie pracy naukowej.
W latach 2012-14 tytuł profesora otrzymało z rąk prezydenta 13 doktorów habilitowanych UKW, z tej liczby czworo w minionym roku. Stopień doktora habilitowanego uzyskało w tym okresie 13 naukowców. Prof. Kaczmarek złożył z okazji promocji życzenia ciągłego twórczego niepokoju i ciągłego zadawania pytań w dążeniu do poznania naukowej prawdy, bo, jak stwierdził, to najważniejsze dla naukowca.
Na Wydziale Humanistycznym UKW stopień doktora habilitowanego uzyskali: dr Bogusław Gogol z Uniwersytetu Gdańskiego, dr Katarzyna Wrzesińska i dr Sebastian Ruciński. Na Wydziale Pedagogiki i Psychologii – dr Halina Steinke.
Po wręczeniu dyplomów doktorom habilitowanym nastąpiło złożenie ślubowania przez wypromowanych doktorów. Rotę odczytał prorektor ds. dydaktycznych i jakości kształcenia dr hab. Mariusz Zawodniak, prof. UKW. Dyplomy wręczyli świeżo upieczonym doktorom promotorzy ich prac doktorskich.
Uczestnikom uroczystości został zaprezentowany film przedstawiający UKW oczami pracowników i studentów.
Doktorzy habilitowani i tematy habilitacji:
- Halina Steinke – ?Rola wzajemności w perspektywie pedagogiki społecznej?
- Bogusław Gogol – ?Fabryka fałszywych tekstów. Z działalności Wojewódzkiego Urzędu Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk w Gdańsku?
- Sebastian Ruciński – ?Praefecti Praetorio. Dowódcy gwardii pretoriańskiej od 2 roku przed Chr. do 282 roku po Chr.?
- Katarzyna Wrzesińska – ?Kultura i cywilizacja w myśli Narodowej Demokracji w latach 1893-1918?
Więcej zdjęć z uroczystości: TUTAJ
Doktorzy i tematy doktoratów
- Sławomir Moćkun – ?Kanada i Polonia kanadyjska wobec spraw polskich w latach 1939-1945?
- Alina Klocek – ?Płocki kompleks rafineryjno-petrochemiczny w latach 1959-2000 i jego wpływ na rozwój miasta i regionu?
- Antoni Kosowski – ?Stosunki polsko-egipskie w latach 1927-1956?
- Stefan Pastuszewski – ?Polska i Polacy a staroprawosławie w XIX i XX wieku?
- Małgorzata Urbanowska-Chyła – ?Myśl polityczna Karola Popiela (1887-1977)?
- Paweł Wawryszuk – ?Stosunki polsko-jugosławiańskie w latach 1956-1971?
- Kamila Churska-Wołoszczak – ?Propaganda wyborcza na terenie województwa pomorskiego w latach 1946-1947?
- Łukasz Jaskuła – ?Polityka nuklearna Stanów Zjednoczonych po zakończeniu zimnej wojny?
- Piotr Podgórski – ?Zmiany w systemie polityczno-gospodarczym Federacji Rosyjskiej w latach 2000-2012?
- Karolina Sadowska – ?Polityczno-społeczne aspekty międzynarodowych migracji ludności?
- Marek Waskan – ?Giedroyciowski mit wschodni a sytuacja Polaków na Litwie w końcu XX wieku?
- Michał Sobczak – ?Rosyjskie skrótowce porewolucyjne w dwujęzycznym opisie leksykograficznym (rosyjsko-polskim i rosyjsko-niemieckim)?
- Piotr Tomasik – ?Nazewnictwo kolejowe (na materiale języka polskiego, rosyjskiego i czeskiego?
- Józef Eliasz – ?Aranżacje jazzowe utworów Fryderyka Chopina?
- Katarzyna Szewczyk – ?Praktyka wykonawcza chorału gregoriańskiego na przykładzie Missa XVIII in feriis Adventus et Wuadragesimae oraz Missa Adventus et Quadragesimae Petra Ebena?
- Katarzyna Faleńczyk-Koziróg – ?Roztocze (Acari) glebowe różnowiekowych drzewostanów z dominującą lipą drobnolistną (tilia cordata Mill) na siedlisku grądowym ze szczególnym uwzględnieniem Gamasida?
- Ewelina Motyka – ?Rodzaj Andrena Fabricius, 1775 w Polsce?
- Dominika Goltz-Wasiucionek – ?Ocena skuteczności e-learningu jako metody wspomagającej proces nauczania-uczenia się języka angielskiego?
- Monika Gołembowska – ?Zachowania ryzykowne uczniów szkół ponadgimnazjalnych a samoocena oraz realizacja zadań rozwojowych okresu dorastania?
- Maja Łoś – ?Wspomaganie rozwoju psychospołecznego uczniów klas pierwszych gimnazjum?
- Beata Spierewka-Tyrkinhejm – ?Skuteczność metody projektu we wspomaganiu umiejętności rozwiązywania zadań matematycznych o treści ekonomicznej w gimnazjum?
- Jolanta Spychalska-Kamińska – ?Idolatria młodzieży w okresie wczesnej adolescencji i wybrane czynniki różnicujące odizolowanie?
- Justyna Spychalska-Stasiak – ?Konstruowanie wiedzy naukowej o fenomenie ludzkiej płci?
- Anna Suchorab – ?Wybory edukacyjno-zawodowe studentów na tle wymagań współczesnego rynku pracy?
- Małgorzata Wiśniewska – ?Kultura organizacyjna zespołów nauczycielskich oraz dyrektorów szkół na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego?
- Paulina Andryszak – ?Funkcje poznawcze i wykonawcze osób z chorobą nowotworową poddawanych chemioterapii?
- Anna Hibner – ?Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej i czynników sytuacyjnych?
- Tomasz Jarmakowski-Kostrzanowski – ?Rola myślenia ruminacyjnego w powstawaniu bezradności: badania eksperymentalne studentów?
- Kamila Komorowska – ?Psychospołeczne uwarunkowania stresu związanego z prokreacją?
- Kamila Litwic-Kamińska – ?Wybrane psychospołeczne i somatyczne wyznaczniki stresu u sportowców?
- Marcin Kwiatkowski – ?Homoseksualizm męski i kobiety – charakterystyka psychologiczna?
- Paulina Michalska – ?Poziom i strategie rozwiązywania zadań wymagających rozumowania sylogistycznego o treści formalnej i życiowej we wczesnej, średniej i późnej dorosłości?
- Katarzyna Łukowska – ?Możliwości modyfikowania dobrostanu emocjonalnego w okresie wczesnej i średniej dorosłości?
- Joanna Paul-Kańska – ?Psychologiczne wyznaczniki jakości życia chorych na astmę?
- Dorota Suwalska-Barancewicz – ?Przywiązanie i zależność od partnerów a jakość ich funkcjonowania w związku?
- Anna Szymanik-Kostrzewska – ?Spostrzegana atrakcyjność fizyczna młodych kobiet jako funkcja ich stroju i typu sylwetki w ocenie dorastającej młodzieży?
- Andrzej Zbonikowski – ?Osobowościowe i motywacyjne uwarunkowania samorealizacji młodzieży akademickiej?