W repertuarze Nocy Polskiego Kryminału zobaczymy:
- niezwykle realistyczny “Pitbull. Nowe porządki”
- okrzyknięty najlepszym filmem Patryka Vegi “Pitbull”,
- kultowy film Pasikowskiego “Psy”,
- mroczny i kontrowersyjny “Fotograf”.
Godzina rozpoczęcia maratonu filmowego: 22:00, przewidywany koniec ok. 6:30 rano.
Opisy filmów:
?Pitbull. Nowe porządki?
- Polska 2016, 133’
- reżyseria: Patryk Vega
- scenariusz: Patryk Vega
- obsada: Piotr Stramowski, Andrzej Grabowski, Paweł Królikowski, Michał Kula, Bogusław Linda
- muzyka: Łukasz Targosz
Długo wyczekiwana kontynuacja wydarzeń z filmu i serialu Pitbull z 2005 roku. To zupełnie nowy, bardzo realistyczny obraz polskiej policji i świata przestępczego, wszystkie sceny i dialogi zostały zaczerpnięte z życia.
Policjant z mokotowskiej komendy o pseudonimie “Majami” zajmuje się rozpracowywaniem grupy gangsterów i natrafia na bohaterów z poprzedniej części filmu (Gebels, Igor i Barszczyk). Sekcja zabójstw z Pałacu Mostowskich rozgryza Grupę Mokotowską przy pracy nad tematem “Gangu obcinaczy palców”, odpowiedzialnego za serię zabójstw i porwań. Policjanci obydwu komend uświadamiają sobie, że mają do czynienia z najsilniejszą organizacją w Polsce i muszą połączyć swoje siły, aby ją rozpracować.
Film przepełniony akcją i mocnymi dialogami oraz z doskonałą obsadą aktorską (m.in. Bogusław Linda, Maja Ostaszewska, Andrzej Grabowski) ma spore szanse, by powtórzyć sukces Patryka Vegi sprzed 10 lat.
?Pitbull?
- Polska 2005, 97’
- reżyseria: Patryk Vega
- scenariusz: Patryk Vega
- obsada: Weronika Rosati, Rafał Mohr, Krzysztof Stroiński, Andrzej Grabowski, Marcin Dorociński
- muzyka: Radosław Łukas (pseud. Luka)
Film akcji, który w dużej mierze za sprawą swojej autentyczności odniósł spektakularny sukces i stał się jak dotąd najlepszym dziełem w dorobku Patryka Vegi.
Said (Waldemar Walisiak) działający w warszawskim półświatku odpowiada za liczne porwania oraz morderstwa ormiańskich handlarzy i ukrywa się za granicą. Czai się na niego “sędzia” przestępczego świata Wor (Ryszard Filipski). Wor planuje wyeliminować Saida wykorzystując warszawskich policjantów. Do swojej gry angażuje oficera Despero i wystawia mu córkę Saida, dzięki czemu mężczyzna zostaje zwabiony do Warszawy…
Trzymający w napięciu i wciągający film ukazujący polską policję z nowej perspektywy, zupełnie innej niż we wszystkich wcześniejszych produkcjach.
?Psy?
- Polska 1992, 104’
- reżyseria: Władysław Pasikowski
- scenariusz: Władysław Pasikowski
- obsada: Bogusław Linda, Marek Kondrat, Cezary Pazura, Janusz Gajos, Agnieszka Jaskółka
- muzyka: Michał Lorenc
Jeden z najsłynniejszych polskich filmów sensacyjnych, który za sprawą charakterystycznej roli Bogusława Lindy i ostrych, dosadnych tekstów, przez wielu jest uznawany za kultowy.
Dawni funkcjonariusze SB przechodzą weryfikację i rozpoczynają pracę w policji. Jednym z nich jest Franz, który swoją karierę w poprzednim systemie zawdzięczał małżeństwu z córką ministra, która go porzuciła. Mężczyzna stając do walki ze światem przestępczym odkrywa, że są w nim również jego byli koledzy po fachu. Gdy podczas jednej z akcji Franz traci trzech swoich ludzi, postanawia się zemścić. Liczy na pomoc swojego przyjaciela Ola, ale ten nie wykazuje chęci do współpracy. Jak się okazuje, nie jest to jedyny powód do zawodu…
Psy to wyjątkowy film lat 90., który stał się prekursorem polskiego kina akcji. To pierwsza rodzima produkcja tego gatunku, która potrafiła tak mocno zadziałać na wyobraźnię widzów.
?Fotograf?
- Polska 2014, 107’
- reżyseria: Waldemar Krzystek
- scenariusz: Waldemar Krzystek
- obsada: Tatyana Arntgolts, Alexandr Baluev, Agata Buzek, Tomasz Kot, Sonia Bohosiewicz
- muzyka: Maciej Zieliński
Mroczny thriller Waldemara Krzystka, znanego z takich filmów, jak “80 milionów”, czy “Mała Moskwa”. Film ten przywołując fakty dotyczące Armii Radzieckiej z lat 70. wzbudził wiele kontrowersji w Rosji i zakazano tam jego dystrybucji.
W Moskwie grasuje seryjny morderca, któremu policja nadała przydomek “Fotograf”, ponieważ przy swoich ofiarach zostawia tabliczki z numerami, które są stosowane przez techników policyjnych fotografujących miejsca zbrodni. Śledztwo przenosi ekipę dochodzeniową do dawnego garnizonu Armii Radzieckiej w Legnicy, gdzie wsparcia udziela im polski oficer. W ekipie prowadzącej sprawę znajduje się policjantka Natasza będąca jedyną osobą, która widziała mordercę i przeżyła.
To trzymający w napięciu dreszczowiec ukazujący korzenie zła, w którym seria tajemniczych morderstw okazuje się jedynie czubkiem góry lodowej.