Bydgoszcz czeka prawdziwa rewolucja dworcowa. Rośnie dworzec główny, ma zostać zbudowana stacja kolejowa na Błoniu, stary dworzec Bydgoszcz Leśna zostanie rozebrany.

Inwestycja u zbiegu ulic Modrzewiowej i Sulkowskiego nosi nazwę budowa zintegrowanego węzła kolejowo-autobusowego ?Bydgoszcz Leśna?. Rozebrane zostaną budynki dworca i dyżurki MZK. Zamiast nich powstanie obiekt dwufunkcyjny. Zmian będzie dużo więcej. Projekt zakłada przebudowę peronów, pętli autobusowej i układu drogowego.

Najpierw o peronach. Istniejący obecnie, tzw. wyspowy, który obsługuje pasażerów po obu stronach krawędzi peronu, zostanie rozebrany. Powstaną dwa nowe perony, tzw. jednokrawędziowe, o długości 300 m, szerokości 4,5 m, wraz z dojściem w postaci przejścia podziemnego z dwiema windami. Umożliwi ono także bezkolizyjne przejście na drugą stronę torów, w kierunku Lasu Gdańskiego.

Nowy budynek dworca będzie parterowy, prostokątny, o wymiarach 30 × 11 m. Zostanie zlokalizowany na wprost ulicy Sułkowskiego.

Zasadniczej zmianie ulegnie układ drogowy. Na skrzyżowaniu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowej przewiduje się budowę małego ronda o średnicy zewnętrznej 32 m. Dodatkowo powstaną dwie zatoki autobusowe przy ul. Modrzewiowej. Wybudowana zostanie jezdnia dworcowa typu ?Kiss &Ride” (?Pocałuj i jedź? – możliwość zatrzymania pojazdu, by mógł wysiąść pasażer). Poza tym powstaną chodniki, ścieżki dla rowerów, parking samochodowy i nowe oświetlenie.

Mieszkańcy się niepokoją, że inwestycja związana będzie z wycinką drzew. – W związku z planowaną budową nastąpi ingerencja wykonawcy w teren zielony, ale w zakresie li tylko niezbędnym do realizacji inwestycji – uspokaja Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP. Dość enigmatycznie odpowiedział na pytanie, czy koszty ponosić będzie miasto wspólnie z PKP. – W realizację inwestycji jest zaangażowanych wielu partnerów w tym m.in. PKP. Przypuszczalnie Krzysztof Kosiedowski miał na myśli Unię Europejską.