Od poniedziałku, 16 marca, Urząd Miasta Bydgoszczy w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zawiesza  bezpośrednią obsługę mieszkańców.

Od jutra, 16 marca, Urząd Miasta Bydgoszczy zawiesza bezpośrednią obsługę klientów. Dostępne będą biura podawcze, w których będzie można złożyć wniosek/pismo,  a w wyjątkowych sytuacjach (opisanych poniżej), załatwić sprawę urzędową „od ręki”.

Biura podawcze będą znajdowały się w następujących lokalizacjach:

  • przy ul. Jezuickiej 1 - w portierni na parterze. Jedyne otwarte wejście będzie od ulicy Jezuickiej. Nie będzie możliwości wejścia do budynku urzędu przy ul. Jezuickiej 1 innym wejściem;
  • przy ul. Grudziądzkiej - na parterze w budynku A. Wyjątki będą stanowić zgłoszenia narodzin oraz zgonów;
  • przy ul. Wojska Polskiego 65 - na parterze budynku będzie wyznaczone miejsce, w którym będzie można złożyć wniosek;
  • przy ul. Jezuickiej 4 A - na parterze (przy dyżurce SM) będzie zaaranżowany punkt dla wniosków w zakresie dowodów osobistych;

Filia Urzędu Miasta przy ul. E. Gierczak od poniedziałku, 16 marca, będzie zamknięta.

Każdy mieszkaniec, który przyjdzie do urzędu, otrzyma formularz wyrażający zgodę na prowadzenie sprawy elektronicznie (zgodnie z art. 39 par. 1 ust. 2 Kodeksu postępowania administracyjnego). Sprawy osób, które wyrażą zgodę na taką formę, będą załatwiane korespondencyjnie. Dzięki temu nie będzie konieczności kolejnych wizyt w urzędzie.

Urząd Miasta Bydgoszczy zachęca, żeby, jeśli to możliwe, kontaktować się z rzędemi telefonicznie, elektronicznie bądź korespondencyjnie. "W tym szczególnym czasie, prosimy zwłaszcza osoby starsze, by odłożyły osobistą wizytę w urzędzie na rzecz innych form kontaktu" - czytamy w komunikacie UMB.