Od wtorku (23 lipca) rozpocznie się kolejny etap budowy turbinowego ronda na drodze wojewódzkiej nr 223 tuż za Bydgoszczą.. Ruch na trasie łączącej Bydgoszcz z węzłem Białe Błota będzie zachowany, ale zamknięta zostanie droga łącząca przedłużenie ulicy Szubińskiej z osiedlem Miedzyń.

Ruch na kierunku Bydgoszcz-Białe Błota i Białe Błota-Bydgoszcz zostanie utrzymany. Będzie odbywał się dwoma pasami ruchu wytyczonymi na północnej części istniejącej jezdni. Zamknięta dla ruchu zostanie ulica Ofiar Hitleryzmu (gminna droga łącząca przedłużenie ulicy Szubińskiej z bydgoskim osiedlem Miedzyń). Objazd będzie wytyczony ulicami Nakielską, Kruszwicką i Szubińską.

Zachowana zostanie możliwość wyjazdu z drogi powiatowej od strony Trzcińca w kierunku Bydgoszczy. Natomiast obowiązywać będzie zakaz wjazdu w powiatową drogę od strony drogi wojewódzkiej. Dopuszczony będzie wyłącznie przejazd na wprost. Z zakazu wyłączone będą pojazdy budowy oraz komunikacji publicznej (linia autobusowa nr 96). Kierowcy jadący z Bydgoszczy w kierunku Trzcińca będą kierowani na węzeł Białe Błota, drogę serwisową wzdłuż obwodnicy i miejscowość Ciele.

Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są budową ronda turbinowego. Projekt zakłada wytyczenie dwóch pasów przeznaczonych m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Zaprojektowano również łącznicę pozwalającą na pominięcie wjazdu na rondo kierowcom skręcającym z Bydgoszczy w prawo w kierunku osiedla Miedzyń. Poza tym dobudowane zostaną chodniki i ścieżka rowerowa. Wokół ronda od strony północnej, zachodniej i południowej zaplanowano przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów. Droga wojewódzka  zostanie przebudowana na odcinku 700 metrów i oświetlona.

Drogowcy planują utrzymać wskazaną wyżej organizację ruchu  przez najbliższe pół roku. Następnie wykonawca - Kobylarnia S.A. przełoży ruch na nową południową jezdnię drogi wojewódzkiej i przeniesie główny front robót na północną stronę modernizowanego skrzyżowania.