Na podstawie przeprowadzonych 8 października br. analiz wynika, że dwa wiadukty w ciągu ulic Fordońskiej są w bardzo złym stanie technicznym. W  trybie pilnym na wiaduktach wprowadzone zostaną ograniczenia ruchu pojazdów. Pojawią się zwężenia i ograniczenia prędkości. Zapowiada to duże korki w ciągu ulicy Fordońskiej.

ZDMIKP zapowiedział dzisiaj, że związku ze stwierdzonym złym stanem technicznym Wiaduktu Warszawskiego wprowadzone zostaną natychmiast zwężenia na obu wiaduktach w celu ograniczenia obciążeń, przenoszonych przez transport kołowy.

Samochody  będą poruszały się wyłącznie prawymi pasami jezdni (od strony chodników), w obu kierunkach. Wprowadzone zostaną zwężenia i ograniczenia prędkości. W tej sytuacji mogą tworzyć się korki, szczególnie w szczytach komunikacyjnych. 

ZDMiKP apeluje do mieszkańców o wcześniejsze zaplanowanie podróży do centrum lub Fordonu drogami alternatywnymi lub skorzystanie ze znacznie szybszego transportu jakim najprawdopodobniej okaże się komunikacja tramwajowa.

Utrudnienia na Wiadukcie Warszawskim mogą potrwać kilka miesięcy.

ZDMiKP zapowiada, że niezwłocznie zlecona ekspertyza pozwoli na lepszą analizę stanu technicznego i na zadecydowanie o dalszych losach wiaduktów, w tym opłacalności i zakresie ich remontu lub finalnie konieczności przebudowy.

Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi. Wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji, jednak pozostawione inne elementy, wykazujące brak interwencji, przez następne lata ulegały degradacji.Obiekt w znacznej części tj. nawierzchnie jezdni jak i spód konstrukcji wizualnie są w dobrym stanie, jednak po odkuciu zewnętrznych warstw betonu na podporach, uwidaczniają się mocno skorodowane i uszkodzone zębem czasu elementy.