Już miesiąc trwają prace przy przebudowie torowiska w Wojska Polskiego i pętli Kapuściska.  Na czas budowy tramwaje linii nr 7 skierowane zostały na Glinki, a linii nr 8 na Magnuszewską.

Stare tory na pętli Kapuściska zostały zdemontowane, a teren tramwajowej pętli przygotowywany jest do jej przebudowy. Zakres inwestycji obejmuje również przebudowę odcinka torowiska od ul. Baczyńskiego do ul. Chemicznej. Częścią zadania jest też budowa ronda u zbiegu ulic Wojska Polskiego i Chemicznej. Wygląd pętli autobusowo-tramwajowej zupełni się zmieni, gdy wydzielone zostaną trzy tory do zawracania oraz miejsce do postoju autobusów, które nie będą już blokowały żadnego pasa ruchu. Dzięki remontowi zostanie przebudowana sieć trakcyjna, a zwrotnice zostaną wyposażone w system sterowania radiowego. Proces przekładania zwrotnic będzie się odbywał automatycznie na podstawie sygnału wysyłanego z tramwaju do sterownika, po czym w zależności od trasy tramwaju, będzie następowała zmiana przełożenia zwrotnicy we właściwym kierunku na odpowiedni rozjazd.

Koszt prac budowlanych i projektowych to ponad 19 mln zł. Inwestycja obok prac budowlanych przewidywała również zakup za blisko 40 milionów zł 6 niskopodłogowych Swingów. Wszystkie kursują już po Bydgoszczy.

Prace budowlane mają zakończyć się latem.

Do czasu zakończenia inwestycji tramwaje linii nr 7 kursować będą do pętli Glinki, a linii nr 8 do pętli Wyżyny. Komunikację na wyłączonym odcinku zapewnia linia autobusowa nr 61 oraz autobusowa linia zastępcza relacji Kapuściska – Szarych Szeregów - Kapuściska.