Zapowiadana od kilku miesięcy Platforma Usług Elektronicznych jest kluczowym przedsięwzięciem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w zakresie nowoczesnych usług świadczonych przez Internet i telefon. Dzięki tej formie kontaktu można zrealizować większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi. Po rejestracji na www.pue.zus.pl każdy użytkownik może m.in.: sprawdzić swoje dane zapisane na indywidualnym koncie w ZUS, śledzić stan swoich spraw, rezerwować wizyty w placówce ZUS. W zależności od tego czy jesteśmy pracownikiem, pracodawcą czy przedsiębiorcą, portal dostosuje się do naszych potrzeb. Dla każdej grupy klientów przygotowano specjalny panel ułatwiający załatwienie specyficznych dla nich spraw.
ZUS i NFZ rekomendują usługę platformy elektronicznej jako przyjazną dla użytkowników. Chcący skorzystać z tej usługi przyszli użytkownicy muszą jednak osobiście odwiedzić siedzibę NFZ i tam uzyskać stosowny dostęp i certyfikat.