Przy Dworcu Głównym w Bydgoszczy Polskie Koleje Państwowe uruchomiły płatny parking dla klientów kolei. Za godzinę parkowania kierowcy zapłacą 3,50 zł.
PKP S.A. wdraża kolejne usługi dodatkowe dla klientów kolei. W ramach PKP Mobility w maju ubiegłego roku spółka wprowadziła ujednolicony standard zarządzania obszarami płatnego parkowania przy dworcach kolejowych.
PKP Mobility to nowa spółka stworzona przez PKP S.A., która oferuje dodatkowe usługi, takie jak stacje do ładowania pojazdów elektrycznych czy car-sharing. Kolejną usługą rozwijaną w ramach marki jest ujednolicony standard zarządzania obszarami płatnego parkowania przy dworcach zarządzanych przez PKP S.A.
– Stworzyliśmy PKP Mobility z myślą o klientach kolei. W ramach tej marki sukcesywnie wdrażamy usługi, które stanowią uzupełnienie procesu podróży na każdym jej etapie – nie tylko podczas przejazdu pociągiem. Jednym z przykładów są jasne, ujednolicone zasady związane z systemem parkowania przy naszych dworcach. Zapewnienie miejsc postojowych o odpowiednim standardzie jest szczególnie istotne w czasach, w których duża część społeczeństwa łączy podróż samochodem z innymi środkami transportu, również z koleją – mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu ds. strategii i logistyki w PKP S.A.
Nowy system parkowania wprowadzony został przy tarnowskim dworcu kolejowym, a od stycznia tego roku obowiązuje również przy Dworcu Centralnym w Warszawie.
Płatne parkowanie z ujednoliconym standardem od początku roku wprowadzono również przy Dworcu Głównym w Bydgoszczy. Parking utworzony został po wschodniej stronie dworca, bezpośrednio przy głównym budynku. Znajduje się tam ponad 30 miejsc postojowych, a dodatkowo są także miejsca przeznaczone dla najemców lokali wewnątrz obiektu.
Za godzinę parkowania kierowcy zapłacą 3,50 zł. Możliwe jest również wykupienie miesięcznego abonamentu w wysokości 120 zł. Osoby korzystające z parkingów będą mogły dokonywać płatności w parkomatach kartą, gotówką (bilonem) oraz za pośrednictwem aplikacji mobilnych.