Długo trwały przygotowania do budowy i realizacja przystanku wiedeńskiego przy placu Teatralnym. Inwestycja została w końcu doprowadzona do końca.
Budowa pierwszego przystanku wiedeńskiego przy placu Teatralnym dobiegła końca. Kierowcy przy przystanku zmuszeni są do wjechania na wyniesioną jezdnię, która pełni funkcję niskiego peronu, ułatwiającego pasażerom wsiadanie do tramwajów.
Nawierzchnia przystanku wykonana została z betonu asfaltowego, natomiast rampy najazdowe z kostki kamiennej. Przebudowane zostały chodniki i zatoka autobusowa.
Z instrukcją korzystania z przystanku wiedeńskiego można zapoznać się na internetowej stronie miasta: "Gdy na przystanku nie ma tramwaju, jeżdżą nią samochody. Kierowcy nie mogą jedynie w tym miejscu zmienić pasa ruchu. Pasażerowie, oczekując na przyjazd tramwaju, powinni przebywać na chodniku. Za linią rozgraniczającą teren przystanku i rampy stanowiącej część jezdni. Nie wolno wchodzić na jezdnię, którą jeżdżą samochody - można to zrobić dopiero wtedy, gdy na przystanek wjedzie i zatrzyma się pojazd komunikacji miejskiej. Przypominamy, że w momencie gdy tramwaj znajduje się na przystanku, kierowcy mają zakaz wjazdu na wzniesienie - powinni poczekać na odjazd pojazdu komunikacji miejskiej" - czytamy na www.bydgoszcz.pl.
Inwestycja pochłonęła pół miliona złotych.
W kolejnym etapie planowane jest również dobudowanie na placu Teatralnym ścieżek rowerowych i przystosowanie sygnalizacji świetlnej do ruchu rowerowego na osi Stare Miasto-Gdańska. Ta część prac będzie realizowana wraz z budową dróg rowerowych wzdłuż ul. Focha i Kruszwickiej.