Prezydent Rafał Bruski wychwycił rozbieżności dotyczące przebiegu Szprychy nr 1 przez województwo-kujawsko-pomorskie. O wyjaśnienia zwrócił się do przedstawiciela regionalnego spółki Centralny Port Lotniczy, Konstantego Dombrowicza.

Rząd Prawa i Sprawiedliwości planuje zbudowanie między Warszawą a Łodzią Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) "Solidarność". Port ten ma być wielkim węzłem transportowym opartym na zintegrowanych ze sobą węzłach: lotniczym i kolejowym. Planowana łączna długość nowych linii kolejowych do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego wynosić będzie 1,6 tys. km. Przed otwarciem Portu Lotniczego "Solidarność" powstać musi m.in. odcinek dużych prędkości łączący Warszawę z CPK i Łodzią, którym pociągi będą jeździć z prędkością do 250 km/godz., a różne regiony Polski będą skomunikowane z CPK połączeniami, które zostały nazwane "szprychami".

Szprycha nr 1 to linia stanowiąca planowane przedłużenie Centralnej Magistrali Kolejowej: od Centralnego Portu Komunikacyjnego w kierunku Kujaw i Pomorza. 308-kilometrowa trasa ma przebiegać z CPK do Włocławka, gdzie rozdzieli się na dwie: przez Grudziądz do Trójmiasta, a przez Toruń, Bydgoszcz i Nakło nad Notecią i Szczecinek do Koszalina. 

Prezydent Rafał Bruski wychwycił rozbieżności między  informacjami dostępnymi na stronie internetowej Centralnego Portu Komunikacyjnego i zapisami projektu Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego - Strategia Przyspieszenia 2030+. Rozbieżności dotyczą planowanego przebiegu Szprychy nr 1 przez województwo kujawsko-pomorskie.

W tej sytuacji o wyjaśnienie rozbieżności prezydent Rafał Bruski zwrócił się do Konstantego Dombrowicza, który został przedstawicielem regionalnym spółki Centralny Port Lotniczy "Solidarność" na Kujawy i Pomorze.

Treść pisma prezydenta Rafała Bruskiego do Konstantego Dombrowicza zamieszczamy poniżej: