Jedna oferta wpłynęła w przetargu na obsługę i utrzymanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w systemie pomostowym. Mimo obostrzeń stanu epidemii i długotrwałego spadku liczby wypożyczeń, wszystko wskazuje na to, że usługa wypożyczenia miejskiego roweru będzie od 1 marca dostępna.

W październiku ubiegłego roku skończyła się dotychczasowa umowa na system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA). Na ogłoszony przez ZDMiKP przetarg na obsługę i utrzymanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w systemie pomostowym w 2021 roku jedyną ofertę złożyła firma Homeport Polska Sp. z o.o z Warszawy, która oszacowała wartość usługi na kwotę 1,28 mln zł. Zamawiający (ZDMiKP) zamierzał przeznaczyć na to zadanie prawie 1,49 mln zł

Obecnie ZDMiKP sprawdza złożoną ofertę. Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie mógł przygotować się do nowego sezonu rowerowego, który rusza już 1 marca. Umowa będzie obowiązywała tylko przez rok 2021 i opierać się będzie na wykorzystaniu istniejących stacji i rowerów.

W ciągu ostatnich pięciu lat, bydgoszczanie wypożyczyli miejskie rowery dwa miliony razy. Mimo większej liczby dróg rowerowych w mieście, dodatkowych stacji rowerowych i coraz lepszej jakości świadczonych usług, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, tracił użytkowników. W 2020 roku spadki wypożyczeń rowerów miejskich sięgały ponad 60% w porównaniu do lat wcześniejszych. Wpłynęło to również na mniejsze zużycie sprzętu, który może być jeszcze wykorzystany przez kolejny sezon.

Wpływ na spadek zainteresowania rowerami w ostatnim okresie miały: trwające od wielu miesięcy rygory stanu epidemii, okresowe zawieszenie systemu w ramach obostrzeń oraz pojawienie się w mieście elektrycznych hulajnóg i skuterów. Spadek popularności wypożyczalni rowerów publicznych ma tendencję ogólnokrajową.

System BRA liczy ponad 600 rowerów i 56 stacji w całym mieście.