Na kolejnych bydgoskich ulicach jednokierunkowych Urząd Miasta wyznacza kontraruch rowerowy.
Miasto poszerza listę ulic jednokierunkowych, na których rowerzyści będą mogli jechać pod prąd. W tym tygodniu m.in. rowerowe „sierżanty” będą malowane między innymi na ulicach 20 Stycznia, Podolskiej, Libelta, Reja i Asnyka.
Lista ulic, na których urząd miasta wprowadza kontraruch rowerowy:
- Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza;
- 20 Stycznia 1920 r., od Mickiewicza do Chodkiewicza;
- Reja;
- Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja;
- Asnyka;
- Podolska;
- Pomorska, od Zduny do Dworcowej;
- Graniczna;
- Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku;
- Jastrzębia;
- Pułaskiego, od Gajowej do Wyszyńskiego;
- Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26;
- Przyjazna, część południowa i północna;
- Węgierska, część zachodnia i środkowa;
- Kurpińskiego;
- Kapeluszników, Sikorskiego, Rynek;
- Łukasiewicza, od Kapuściska do Baczyńskiego;
- Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej;
- Monte Cassino;
- Hechlińskiego;
- Traugutta;
- Ogrodowa;
- Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej;
- Celna.
Równocześnie kontynuowane są prace związane z porządkowaniem parkowania na wielu śródmiejskich ulicach. Ich celem jest zagwarantowanie pieszym większej przestrzeni umożliwiającej swobodny przejazd np. osobom poruszającym się na wózkach, rodzinom z wózkami dla dzieci. Stąd przenoszenie miejsc do parkowania na jezdnie.
Lista ulic, na których wprowadzane są zmiany w parkowaniu:
- Reja
- Konarskiego
- Pomorska (od ul. Śniadeckich do ul. Świętojańskiej)
- Śląska (strona północna na odcinku Jackowskiego / Długosza i Długosza / Siemiradzkiego);
- Kaszubska (strona wschodnia na odcinku Hetmańska / Bocianowo);
- Graniczna (strona zachodnia na odcinku Grunwaldzka / Śląska);
- Kwiatowa (strona południowa na odcinku Sienkiewicza / Pomorska);
- Bocianowo (strona północna na odcinku Sienkiewicza / Rycerska – wprowadzenie parkowania częściowo na jezdni / częściowo na chodniku);
- Krasińskiego (strona północna na odcinku Gdańska / Libelta);
- Plac Piastowski (strona północna na odcinku Jankowskiego / Sowińskiego - możliwość wprowadzenia parkowania równoległego kosztem zmniejszenia liczby miejsc postojowych);
- Mazowiecka (po zakończeniu planowanych przez MWiK prac wodociągowych)
Urząd miasta informuje, że przy planowaniu zmian w organizacji ruchu branych było pod uwagę szereg różnych czynników. Wśród nich między innymi:
- charakter danej ulicy oraz możliwości wprowadzenia zmian
- opinie rad osiedli.
- promienie skrętu przy wyjazdach z posesji, przejazdy dla służb ratowniczych oraz śmieciarek.
- możliwość dojazdu do firm i sklepów dla pojazdów dostawczych
- ruch rowerzystów.