Na kolejnych bydgoskich ulicach jednokierunkowych Urząd Miasta wyznacza kontraruch rowerowy.

Miasto poszerza listę ulic jednokierunkowych, na których rowerzyści będą mogli jechać pod prąd. W tym tygodniu m.in. rowerowe „sierżanty” będą malowane między innymi na ulicach 20 Stycznia, Podolskiej, Libelta, Reja i Asnyka.

Lista ulic, na których urząd miasta wprowadza kontraruch rowerowy:

  • Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza;
  • 20 Stycznia 1920 r., od Mickiewicza do Chodkiewicza;
  • Reja;
  • Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja;
  • Asnyka;
  • Podolska;
  • Pomorska, od Zduny do Dworcowej;
  • Graniczna;
  • Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku;
  • Jastrzębia;
  • Pułaskiego, od Gajowej do Wyszyńskiego;
  • Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26;
  • Przyjazna, część południowa i północna;
  • Węgierska, część zachodnia i środkowa;
  • Kurpińskiego;
  • Kapeluszników, Sikorskiego, Rynek;
  • Łukasiewicza, od Kapuściska do Baczyńskiego;
  • Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej;
  • Monte Cassino;
  • Hechlińskiego;
  • Traugutta;
  • Ogrodowa;
  • Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej;
  • Celna.

Równocześnie kontynuowane są prace związane z porządkowaniem parkowania na wielu śródmiejskich ulicach. Ich celem jest zagwarantowanie pieszym większej przestrzeni umożliwiającej swobodny przejazd np. osobom poruszającym się na wózkach, rodzinom z wózkami dla dzieci. Stąd przenoszenie miejsc do parkowania na jezdnie.

Lista ulic, na których wprowadzane są zmiany w parkowaniu:

  • Reja
  • Konarskiego
  • Pomorska (od ul. Śniadeckich do ul. Świętojańskiej)
  • Śląska (strona północna na odcinku Jackowskiego / Długosza i Długosza / Siemiradzkiego);
  • Kaszubska (strona wschodnia na odcinku Hetmańska / Bocianowo);
  • Graniczna (strona zachodnia na odcinku Grunwaldzka / Śląska);
  • Kwiatowa (strona południowa na odcinku Sienkiewicza / Pomorska);
  • Bocianowo (strona północna na odcinku Sienkiewicza / Rycerska – wprowadzenie parkowania częściowo na jezdni / częściowo na chodniku);
  • Krasińskiego (strona północna na odcinku Gdańska / Libelta);
  • Plac Piastowski (strona północna na odcinku Jankowskiego / Sowińskiego - możliwość wprowadzenia parkowania równoległego kosztem zmniejszenia liczby miejsc postojowych);
  • Mazowiecka (po zakończeniu planowanych przez MWiK prac wodociągowych)

Urząd miasta informuje, że przy planowaniu zmian w organizacji ruchu branych było pod uwagę szereg różnych czynników. Wśród nich między innymi:

  • charakter danej ulicy oraz możliwości wprowadzenia zmian
  • opinie rad osiedli.
  • promienie skrętu przy wyjazdach z posesji, przejazdy dla służb ratowniczych oraz śmieciarek.
  • możliwość dojazdu do firm i sklepów dla pojazdów dostawczych
  • ruch rowerzystów.