Zakończyły się główne prace przy podparciu jezdni wiaduktu Warszawskiego. W połowie czerwca ruch pojazdów na wszystkich pasach zostanie przywrócony.
W połowie czerwca br. zostaną udostępnione do ruchu oba pasy w obu kierunkach na wiadukcie Warszawskim. Prędkość zostanie jednak ograniczona do 30 km/h, a pojazdy ciężarowe będą mogły poruszać się wyłącznie prawym pasem ruchu (od strony chodnika). Pas lewy będzie przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 t.
Na wiadukcie kontynuowane będą właściwe prace naprawcze związane z odpowiednim wzmocnieniem i zabezpieczeniem istniejącej konstrukcji betonowej. Prace będą realizowane już tylko pod obiektem i nie będą generowały utrudnień w ruchu.
Pod wiaduktami ustawionych zostało 8 podpór, z których każda składa się z 4 żelbetowych słupów zakończonych głowicami z teflonowym łożyskowaniem ślizgowym. Pozwoliły one wzmocnić wiadukty oraz rozpocząć właściwe prace naprawcze pod obiektem, przy jednoczesnym utrzymaniu na nim ruchu.
Obecnie prowadzone są prace odbiorowe wykonanych podpór. W najbliższych dniach, przy obowiązujących jeszcze ograniczeniach (zwężeniach), realizowane będą drobne prace naprawcze przy nawierzchni w bezpośredniej bliskości dylatacji mostu. Prace na obecnie zamkniętych pasach będą prowadzone w ciągu dnia, a na obecnie użytkowanych będą realizowane tylko w godzinach nocnych.
Przyszłość wiaduktu Warszawskiego
ZDMiKP poinformował też, że wykonane podpory i prace naprawcze mają charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat. ZDMiKP przygotował już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowego wiaduktu.
Szacowany obecnie wstępnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln zł.