Kandydat Czasu Bydgoszczy na prezydenta Marcin Sypniewski zapowiedział wprowadzenie zakazu reklamy i sponsoringu dla spółek komunalnych. - Działalność reklamowa to obciążenie ich budżetów, a przecież znaczna ich część działa w warunkach monopolu.
- Spółki komunalne powinny być nastawione na jakość świadczonych usług i ich niski koszt dla mieszkańców Bydgoszczy, a nie na przynoszenie zysku - powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej przed siedzibą Miejskich Wodociągów i Kanalizacji Marcin Sypniewski i wyjaśnił, że firmy te nie są poddane konkurencji i znaczna ich część działa w warunkach monopolu. Z tego powodu reklamowanie się tych firm w mediach jest pozbawione sensu. - Wprowadzę zakaz reklamy i sponsorowania imprez dla wszystkich miejskich spółek. Część z nich to monopoliści, zatem reklama jest niepotrzebna. Działalność reklamowa to niepotrzebne obciążenie budżetów spółek, co prowadzi do wzrostu cen usług dla mieszkańców Bydgoszczy - tłumaczył Sypniewski.
Kandydat Czasu Bydgoszczy zapowiedział też pojęcie działań w celu obniżenia cen za wodę. - Będzie to możliwe dzięki rozsądnej polityce oszczędnościowej z jednej strony i wprowadzeniu nowych taryf dla grupowych odbiorców (spółdzielnie, wspólnoty, ADM) - z drugiej. Spółdzielnie, ADM czy wspólnoty kredytują działalność MWiK i KPEC, podejmują także czynności windykacyjne i w związku z tym cena mediów musi zostać obniżona, gdyż dodatkowe koszty są przerzucane na mieszkańców. Znajdę odpowiednie rozwiązanie prawne, aby to wprowadzić - zapowiedział.
- W każdej spółce, tak samo jako w urzędzie miasta, wprowadzę politykę jawności i przejrzystości. Zacznę od jawnych, otwartych konkursów na stanowiska kierownicze i publikacji rejestru umów, aby każdy mieszkaniec Bydgoszczy, który jest właścicielem miejskich spółek mógł skontrolować, czy jest dobrze zarządzana - ogłosił kandydat Czasu Bydgoszczy i dodał, że jego priorytetem jest, aby Bydgoszcz była tanim miastem do życia.