Kiedy w 2013 roku tablice przy przystankach wysiadły, tłumaczono, że zepsuły się z powodu przegrzania w czasie upałów. Teraz jednak upałów nie ma, nie ma także mrozów, a jednak nie działają.
- Dynamiczna informacja pasażerska nie jest uszkodzona. Wchodzi w skład Inteligentnych Systemów Transportowych, które w tej chwili są w trakcie prac związanych z uruchomieniem całego sytemu. Nie jest to żadna awaria – poinformował Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP i odesłał nas do kompleksowej informacji na stronie internetowej Zarządu Dróg.
Z zamieszczonego tam harmonogramu wynika, że do 9 stycznia 2015 bydgoska firma Sprint, która wygrała przetarg, powinna zrealizować zadanie pn. ?Inteligentne systemy transportowe w Bydgoszczy?. Natomiast do końca marca br. trwać będzie okres odbiorów i wdrażanie poszczególnych podsystemów.
Dla przypomnienia na nowy system złoży się m. in. 30 km światłowodów, 90 kamer, 180 tablic dynamicznej informacji przystankowej i 26 tablic informacji parkingowej oraz 20 pętli systemowych. ITS ma pięć podsystemów: sterowania ruchem, monitoringu wizyjnego, zarządzania transportem publicznym z dynamiczną informacją przystankową, naprowadzania pojazdów na drogi alternatywne oraz informacji parkingowej.
Podstawowym celem systemu jest zwiększenie płynności ruchu w mieście. Czas przejazdu samochodami ma się zmniejszyć o około 6 procent.
Prace nad wprowadzeniem systemu ITS zaczęły się w roku 2006. We wrześniu 2010 roku bydgoski projekt zdobył maksymalną liczbę punktów i I miejsce w konkursie zorganizowanym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, w związku z czym realizacja zadania jest w 85% finansowana ze środków unijnych. Wartość całego projektu to prawie 54 mln zł.