W programie Explo Niedzieli organizatorzy przygotowali ekspozycję zabytkowego motoroweru Tornedo (producent: fabryka Rowerów i Motocykli Tornedo, Wilhelm Tornow, Bydgoszcz) z Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie, pokazy sprzętu: symulatora zderzeniowego, symulatora dachowania oraz pojazdy odrestaurowane przez uczniów z Zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy. Będzie można z przewodnikiem pospacerować po trakcjach komunikacyjnych na terenie dawnej fabryki nitrogliceryny, a także posłuchać wykładu Jacka Ogrodniczaka z Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie pt: “Krótka historia polskiej motoryzacji”.
Motocykl marki Tornedo 97 był produkowany w latach 1938-1940 w Fabryce Rowerów i Motocykli Tornedo, której właścicielem był Wilhelm Tornow, obywatel RP narodowości niemieckiej. Na początku fabryka zajmowała się głównie produkcją rowerów i ram rowerowych. Prace nad pierwszym motocyklem rozpoczęto w 1937 r. Pierwotnie planowano użyć silnik niemieckiej firmy Fichtel i Sachs o pojemności 125 ccm i mocy 3 KM. Ostatecznie zmieniono plany produkcyjne i motocykle Tornedo otrzymały polskie silniki SS-3-MR wytwarzane w Fabryce Pomocniczej dla Przemysłu Lotniczego i Samochodowego w Warszawie. Pod koniec 1938 rozpoczęto seryjną produkcję. Prawdopodobnie zaraz po wybuchu II wojny światowej kontynuowano produkcję. Motocykle produkowane w czasie wojny były wyposażone w silniki Fichtel i Sachs. W kraju zachowały się 4 motocykle Tornedo.