13 marca 2020 r. została podpisana umowa z konsorcjum firm PBDiM Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) na dokończenie prac budowlanych na odcinku nr 5 drogi ekspresowej S5 między węzłami Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) a Szubinem Północ. Długość tego odcinka wynosi 9,7 km.
GDDKiA podpisała dzisiaj umowę z konsorcjum firm PBDiM Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) na dokończenie budowy drogi S% między Białymi Błotami a Szubinem. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), węzeł Rynarzewo, a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące teren przyległy. Czas realizacji wynosi 17 miesięcy bez okresów zimowych (15 grudnia - 15 marca), a koszt prac budowlano-montażowych – 359 434 109,35 zł.
Podpisanie nowej umowy na budowę drogi S5 na odcinku między Białymi Błotami a Szubinem jest konsekwencją odstąpienia od umów podpisanych przez GDDKiA z firmą Impresa Pizzarotti. Poprzedni wykonawca nie wywiązał się z wezwań GDDKiA i prowadził kontrakty niezgodnie z zawartymi umowami. Nie wypełniał postanowień dotyczących ich realizacji, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem. Nie regulował również płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
Kolejne umowy na S5 przed nami. GDDKiA wybrała już wykonawców na budowę odcinków Nowe Marzy - Świecie Południe (Dworzysko) oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo). Po kontroli uprzedniej Prezesa UZP podpisze również umowy na te dwa odcinki.