29 września (sobota) w godz. 10.00 - 18.00 na Wyspie Młyńskiej będzie można skorzystać z bezpłatnych badań serca w Kardiologicznej Poradni Servier.

XVI edycja ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno-edukacyjnej odbędzie się pod hasłem "Zabójczy duet" i w sposób szczególny koncentruje się na zagrożeniach,  jakie niosą za sobą dwa  schorzenia cywilizacyjne:  nadciśnienie tętnicze i hipercholesterolemia - najczęściej współistniejące czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego.

Mobilna Kardiologiczna Poradnia Servier oferować będziena Wyspie Młyńskiej: badanie ciśnienia tętniczego krwi, badanie stężenia glukozy we krwi, badanie stężenia cholesterolu we krwi wraz z frakcjami HDL i LDL oraz trójglicerydami, pomiar masy ciała (wskaźnika BMI), konsultacje kardiologiczne (w uzasadnionych przypadkach), EKG (w uzasadnionych przypadkach), ECHO serca (w uzasadnionych przypadkach).

W namiocie edukacyjnym Servier  będzie można zapoznać się z materiałami informacyjnymi dotyczącymi profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego, prawidłowych wartości ciśnienia tętniczego i cholesterolu oraz zagrożeń, jakie wynikają z połączenia tych dwóch najniebezpieczniejszych dla serca schorzeń. Będzie też kiosk multimedialny z interaktywnym filmem „W poszukiwaniu ukrytych czynników ryzyka”. Wszyscy zainteresowani będą mogli wcielić się w rolę bohatera obrazu i sprawdzić, jak wygląda jego profil zdrowotny, dzięki możliwości dokonywania wyborów w trakcie trwania filmu. Wielkoformatowa gra, w której każdy może „zamienić się” w tropiciela czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego oraz sprawdzić swoją wiedzę na temat nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii.

Film edukacyjny przygotowany został przez autorów kanału YouTube: „Najprościej Mówiąc” Mikołaja Kolasińskiego i Marcina Czekała. Materiał w prosty sposób przedstawia związek nadciśnienia i cholesterolu z ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych. Kompleksowo omówione kwestie diety i wysiłku fizycznego zwracają uwagę widza na istotę regularnych badań i kontroli lekarskich, jak również zachęcają do podjęcia zmian w swoim życiu.


Kampania „Servier dla Serca” organizowana jest nieprzerwanie od 2003 roku. Zwróciła uwagę setek tysięcy Polaków na stan zdrowia ich serc i przyczyniła się do poprawy świadomości społecznej w zakresie zagrożeń płynących z chorób układu krążenia i niezdrowego stylu życia.