Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podpisał 27 października kolejną umowę z bydgoską firmą Kormost. Tym razem celem umowy są dalsze naprawy wiaduktu Warszawskiego.

ZDMiKP poinformował, że w pierwszej połowie bieżącego roku pod wiaduktami ustawionych zostało 8 podpór. Pozwoliły one wzmocnić obie jezdnie wiaduktu i udostępnić ruch na wszystkich pasach jezdni. Prędkość na wiadukcie została jednak ograniczona do 30 km/h, a pojazdy ciężarowe mogą poruszać się wyłącznie prawym pasem ruchu (od strony chodnika). Pas lewy na każdym z obiektów jest przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 ton i szerokości 2,2 m. 

27 października podpisana została umowa z firmą Kormost. Prace naprawcze i konserwacyjne, będą realizowane tylko pod obiektem i nie będą miały one wpływu na ruch pojazdów. Roboty potrwają co najmniej 3 miesiące. Koszt tej naprawy w podstawowym zakresie to 930 000 zł.

ZDMiKP przygotował też wstępny harmonogram dotyczący rozbiórki i budowy nowego wiaduktu Warszawskiego. Według tego planu rozbiórka i budowa nowej mostowej przeprawy miałaby nastąpić w latach 2026 – 2029.