Rossmann informuje na swojej stronie internetowej, że prowadzi sprzedaż tylko w swoich drogeriach. Firma nie dystrybuuje swoich produktów w żadnej innej formie. W komunikacie na stronie drogerii można przeczytać: “Wszystkie organizowane przez nas konkursy i promocje prezentowane są wyłącznie w naszych gazetkach promocyjnych, magazynie “Skarb”, na portalu Rossnet.pl oraz w nowo otwieranych drogeriach. Udział w nich nigdy nie wiąże się z jakimikolwiek kosztami.” Oszuści mogą podszywać się pod firmy oferując promocje, obniżki, konkursy.

Z kolei na stronie ruch.com.pl opublikowano informację, iż rozsyłane są maile sugerujące, że RUCH wprowadza nową promocję kuponową. “Oświadczamy, że jest to oszustwo i próba wyłudzenia Państwa danych. RUCH nie prowadzi takiej promocji, zatem prosimy nie odpowiadać na te maile.” Dzięki skradzionym danym osobowym oszuści mogą podszyć się pod czyjąś tożsamość i wyłudzić pieniądze albo popełnić inne przestępstwo.

Nadkomisarz Maciej Daszkiewicz z Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy twierdzi, że nie odnotowano zwiększonej liczby zgłoszeń w sprawie tego rodzaju oszustw. Nie było też żadnych zgłoszeń dotyczących sieci Rossmann ani sieci RUCH S. A. To zrozumiałe, bo raczej nie zgłasza się policji podejrzanych wiadomości mailowych. Tym niemniej próby podszywania się pod sieci handlowe faktycznie występują. Trzeba mieć się na baczność.

- Policja zawsze przestrzega, żeby uważać komu podaje się dane osobowe, dane kart kredytowych czy choćby numer telefonu – mówi Maciej Daszkiewicz.

W razie wątpliwości informacji na temat rzeczywistych akcji promocyjnych należy szukać na oficjalnych stronach sieci handlowych.